Intersport skorzysta z tarczy antykryzysowej

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2020 18:44

Intersport Polska S.A. podjęła szereg działań mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu pandemii i przygotowania się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Realizowana sprzedaż w kanale e-commerce oraz sprzedaż hurtowa pozwalają spółce utrzymać płynność finansową na minimalnym poziomie. Intersport skorzysta także z rozwiązań zaproponowanych przez rząd w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

W wyniku przymusowego zamknięcia sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w galeriach handlowych sprzedaż detaliczna, prowadzona dotychczas tradycyjnym kanałem, została przekierowana na sprzedaż internetową, realizowaną głównie z magazynu centralnego. Nieprzerwanie realizowana jest sprzedaż hurtowa z magazynu centralnego. Zarząd podjął decyzję o zawieszeniu bieżących dostaw do jesieni 2020 r. ze względu na wystarczający stan zapasów magazynowych.

Realizowana nieprzerwanie sprzedaż w kanale e-commerce oraz sprzedaż hurtowa, pozwalają spółce utrzymać płynność finansową na minimalnym poziomie. W związku z nagłym ograniczeniem przychodów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych, podjęto działania zmierzające do maksymalnego przesunięcia bieżących płatności. Spółka złożyła wnioski o odroczenie składek ZUS, podatków, spłat rat kredytów oraz zmniejszenie i odroczenie opłat czynszowych. Zaproponowała również dostawcom przełożenie płatności wg indywidualnych harmonogramów.

W pierwszym okresie zamknięcia galerii handlowych tj. 14-31 marca br., spółka maksymalnie zoptymalizowała koszty pracownicze poprzez wykorzystanie zaległych urlopów i innych nieobecności usprawiedliwionych. Złożyła również do Państwowej Inspekcji Pracy wniosek o wydłużenie okresu rozliczeniowego godzin pracy. Zarząd podjął działania w kierunku ograniczenia wszystkich bieżących kosztów.

Spółka nie zaprzestała działań zmierzających do formalnego przejęcia sklepów 4Faces. Planowo przebiegają również prace remontowe sklepu zlokalizowanego w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie, który zostanie dostosowany do światowego formatu INTERSPORT 2.0. Wszystkie placówki zostaną uruchomione po otwarciu galerii handlowych.

Przygotowując się do kontynuacji działalności w nowej rzeczywistości, Intersport pracuje nad redukcją kosztów we wszystkich obszarach i dostosowaniem planów rocznych do obecnej sytuacji. Przewidując, że galerie handlowe zostaną uruchomione najwcześniej w maju br., spółka planuje powrócić do osiągania porównywalnych obrotów w ujęciu LFL najwcześniej jesienią 2020 r.

W związku z ogłoszeniem projektu „tarczy antykryzysowej”, Intersport zamierza skorzystać z pakietu wsparcia proponowanego przez rząd w zakresie: czasowego zniesienia opłaty w należnościach wobec urzędu skarbowego oraz ZUS; obniżenia czynszów najemców lokali w galeriach handlowych; dofinansowania wynagrodzeń pracowników i uelastycznienia czasu pracy; korzystniejszych zasad rozliczania straty; przedłużenia terminów spłat kredytów bankowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6450
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,51

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.