Intersport ze spadkiem sprzedaży LfL o 53 proc. i 3,9 mln zł straty

Autor: dlahandlu.pl 28 lipca 2020 08:40

Intersport ze spadkiem sprzedaży LfL o 53 proc. i 3,9 mln zł straty Intersport ucierpiał w wyniku pandemii, fot. mat. pras.

NTERSPORT Polska S.A. w I kwartale roku obrotowego 2020/2021 tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2020 r. wypracowała we wszystkich kanałach sprzedaży (sklepy, e-com, hurt) łączne przychody netto w wysokości 35.233 tys. zł, czyli o 28,5 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 49.265 tys. zł).

Obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) wyniosły 18 192 tys. zł i były o 52,8% niższe w porównaniu do analogicznego okresu - przy czym sprzedaż e-commerce wzrosła w tym okresie o 108,7% i stanowiła 20,5% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
Spółka osiągnęła stratę brutto w wysokości 3.882 tys. zł (była: strata brutto 1.640 tys. zł) i wypracowała EBITDA na poziomie – 2.393 tys. zł (była: EBITDA 28 tys. zł).

- W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego COVID-19 oraz ograniczenia pracy galerii handlowych - w okresie od 1 kwietnia do 3 maja br. sklepy stacjonarne INTERSPORT były zamknięte. Po re-otwarciu sklepów tj. w okresie od 4 do 31 maja br. sprzedaż w ujęciu LFL była niższa o 35,8% r/r. , co znalazło swoje odzwierciedlenie w wynikach osiągniętych w kwietniu i maju br., które znacząco odbiegały od wyników analogicznego okresu ubiegłego roku. W czerwcu br. sprzedaż LFL była już tylko o 21,6% niższa r/r - co wpłynęło na wypracowanie dodatniej EBITDA za ten miesiąc - podała spółka w komunikacie.

W I kwartale 2020/2021 r. spółka odnotowała rok do roku o 39% mniejsze koszty na każdym poziomie działalności. Przyczyniło się to do ograniczenia strat w czasie pandemii COVID-19, która pogrążyła w kryzysie wiele firm handlowych. Zmodyfikowano procesy i standardy działań operacyjnych oraz znacznie ograniczono koszty działalności m.in. dzięki wynegocjowanym niższym stawkom czynszów najmu i ograniczeniu kosztów osobowych. Optymalizacja wielu płaszczyzn działalności wypracowana w czasie pandemii będzie miała swoje odzwierciedlenie w poprawie wyników finansowych w nadchodzącym okresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7050
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,20

  • Śr

    6,30

  • Min

    5,32

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.