Intersport znalazł inwestora. To ukraiński Walmart

10 mln euro za akcje Intersport
Przedmiotem inwestycji w Intersport ma być objęcie przez inwestora akcji nowej emisji spółki, na podstawie której spółka otrzyma środki w łącznej wysokości około 10 mln euro (przy czym wkład do wartości 3 mln euro może stanowić wkład niepieniężny).

Czytaj więcej
Intersport w tym roku podniesie ceny
Inwestycja zostanie rozłożona w czasie i może obejmować podwyższenie kapitału zakładowego w ramach subskrypcji prywatnej oraz w ramach podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego.
Intersport zastrzega, że proponowane warunki umowy mają charakter niewiążący (z wyjątkiem wybranych postanowień) i będą przedmiotem dalszej analizy oraz negocjacji.
EpicentrK - kim jest nowy inwestor Intersportu?
Firma jest jednym z liderów ukraińskiego handlu detalicznego i niekwestionowanym numerem 1 na ukraińskim rynku sieci typu non-food. W swoim asortymencie posiada też sprzęt i odzież sportową.
EpicenterK zostało założone w 2003 roku. Historia firmy rozpoczęła się od małego sklepu z płytkami ceramicznymi w Kijowie. Biznes rozwijał się bardzo szybko i już w 1997 roku pojawił się pomysł budowy pierwszego w kraju hipermarketu budowlanego. Pierwowzorem Epicentrum była francuska sieć Castorama.
Umowa z nowym inwestorem Intersportu w kwietniu
Zgodnie z warunkami podpisanie wiążącej dokumentacji transakcyjnej (Umowy Inwestycyjnej) planowane jest do dnia 3 kwietnia 2023 r. Podpisanie wiążącej dokumentacji transakcyjnej uzależnione jest od spełnienia szeregu warunków zgodnych ze standardami rynkowymi dla tego typu transakcji, w tym przeprowadzenia ograniczonej procedury due diliigence oraz potwierdzenia wymogów prawnych inwestycji (w tym zakresu koniecznych pozwoleń oraz zgód), jak również ustalenia i wynegocjowania treści wiążącej dokumentacji transakcyjnej.
Intersport Polska będzie stawiać na rozwój omnichannel i online. Rozmowy w sprawie pozyskania inwestora są zaawansowane, w najbliższym czasie możliwe są decyzje w tej sprawie - poinformowali przedstawiciele spółki.
Jakie plany ma Intersport?
Przypomnijmy, niedawno przedstawiciele Intersportu mówili:
"W perspektywie dwóch lat chcielibyśmy osiągnąć udział e-commerce w sprzedaży na poziomie 30 proc. Na najbliższy rok obrotowy zakładamy udział na poziomie blisko 25 proc. Ten rok chcielibyśmy poświęcić na rozwój narzędzi omnichannel, chcemy uruchomić aplikację i program lojalnościowy, nadal rozwijać sklep internetowy, dodając nowe usługi i funkcjonalności - powiedział PAP Biznes Tomasz Matonóg, dyrektor ds. omnichannel.
Piotr Mierzwa, dyrektor ds. rozwoju, poinformował z kolei, że w tym roku mocno wzrosną koszty działalności spółki.
- Dotknie nas inflacja - wzrost kosztów mediów i kosztów pracowniczych. Umowy najmu zakładają indeksację o inflację w strefie euro, a ona jest niższa niż w Polsce, co działa na naszą korzyść. Aby skompensować wzrost kosztów, planujemy częściowy wzrost cen naszych produktów, ale w sposób bardzo zrównoważony. Wyższe ceny towarów będą przez nas wprowadzane wyłącznie wtedy, gdy będą akceptowalne przez klientów na rynku polskim - powiedział Piotr Mierzwa.