PARTNERZY PORTALU

KiK z 11,5 mln zł straty w Polsce, chce otwierać ok. 40 sklepów rocznie

Autor: MK 21 maja 2021 14:38

KiK z 11,5 mln zł straty w Polsce, chce otwierać ok. 40 sklepów rocznie KiK chce otworzyć ponad 50 sklepów, fot. mat. pras.

W 2020 roku sieć KIK otworzyła 56 sklepów w Polsce. W tym roku chce ich otworzyć 50-60. Przychody ogółem spółki KIK Textil za rok 2020 to 622,23 mln zł, a strata 11,5 mln zł.

Strata netto spółki za rok obrotowy 01.01.2020 – 31.12.2020 to 11.537.267,76 zł, a przychody ogółem to 622.237.164,67 zł.

Niskie koszty

Oferta handlowa sklepów KiK koncentruje się na niedrogich tekstyliach, które stanowią 70 % asortymentu. Uzupełnieniem są artykuły non-food takie jak tekstylia domowe, akcesoria, zabawki i artykuły piśmiennicze. Sklepy oferują duży wybór tekstyliów damskich, męskich, dziecięcych i niemowlęcych w dobrej jakości i niskiej cenie.
- Niskie ceny oferowane przez Sklepy KiK, wynikają z przestrzegania bardzo prostych, dyskontowych
zasad. Asortyment składa się głównie z artykułów „basic”, których produkcja nie jest pracochłonna i
które nie wymagają dodatkowych nakładów na ich prezentację. Produkty te dostępne w ofercie
handlowej przez cały rok, zamawiane w dużych ilościach pozwalają na obniżkę ceny z uwagi na
obniżone koszty ich produkcji wynikające z optymalnego wykorzystania zdolności produkcyjnych.
Rezygnacja z handlu pośredniego, import towaru bezpośrednio od producenta, inteligentna logistyka ukierunkowana na transport drogą morską przyczyniają się znacznie do zmniejszenia kosztów. - opisuje spółka.

Plany na 2021 rok

Polska jest 8 krajem po Niemczech, Austrii, Czechach, Słowenii, Węgrzech, Słowacji i Chorwacji gdzie marka KiK postanowiła rozwinąć swoją sieć handlową. W latach następnych sieć marki KiK rozwinęła się również w Holandii i we Włoszech oraz w Rumunii i Bułgarii. Obecnie cała grupa posiada ponad 3.800 sklepów i planuje swój rozwój do 5.000 placówek w całej Europie do 2022 r. Sklepy spółki zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych jak i w pobliżu marketów i dyskontów. Klientem docelowym spółki jest osoba lubiąca oszczędzać i szukająca okazji do udanych, korzystnych zakupów. Zgodnie z filozofią KiK „Kunde ist König” (tłum. „Klient jest Królem), przystępne ceny i szeroki asortyment dają każdemu możliwość zakupu artykułów codziennego użytku po niskich cenach.

Strategia rozwoju przyjęta na Polskę w 2020 r. została zrealizowana. Spółka otworzyła kolejne
56 sklepów i zwiększyła swoje zatrudnienie do 1.997 osób. Wejście na polski rynek był dla sieci
ważnym krokiem w ekspansji i w przyszłości znacznie wpłynie na planowany rozwój do wyżej
wspomnianej sieci 5.000 sklepów w Europie.
Rok 2021 przyniesie kolejnych 50-60 placówek handlowych na terenie całego kraju. Planowane otwarcia dotyczą lokalizacji zarówno w dużych jak i mniejszych miejscowościach. W latach następnych planowane jest systematyczne powiększanie ilości placówek handlowych, średnio około 40 rocznie, aż do osiągnięcia kilkuset sklepów na terenie całej Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10685
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,92

  • Śr

    11,32

  • Min

    9,72

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.