Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

KiK zamyka półrocze liczbą 275 sklepów

KiK pierwsze półrocze 2019 roku zamknął liczbą 275 sklepów, co daje około 180.000 mkw. Dla porównania, liczba sklepów na koniec pierwszego półrocza 2018 roku wynosiła 223, czyli około 145.000 mkw., co stanowi wzrost o ok. 24 proc.
Reklama

–  Otwarcie 40 nowych sklepów w ciągu półrocza to ambitne plany. Tworząc strategię rozwoju zawsze mamy na względzie najważniejsze – zadowolenie naszych klientów. Intensywna ekspansja pozwala nam być jeszcze bliżej nich. Ponadto, wiemy jak ważne są pozytywne doświadczenia zakupowe, dlatego w drugiej połowie 2019 roku postanowiliśmy wdrożyć nową koncepcję wizualną sklepu – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Nowy etap w aranżacji sklepów KiK rozpoczął się pod koniec czerwca, wraz z otwarciem sklepu w Ciechanowie. Każdy kolejny sklep otwierany w 2019 roku ma prezentować nową aranżację przestrzeni. W praktyce nowa odsłona sklepów ma jeszcze lepiej powiązać ze sobą poszczególne grupy asortymentowe, co w przypadku KiK, który posiada bardzo zróżnicowaną ofertę jest zrozumiałym założeniem. Punktem wyjścia w projektowaniu odświeżonej przestrzeni sklepów była jeszcze wygodniejsza i bardziej przejrzysta ekspozycja towaru. Nowa koncepcja wizualna sklepów pozwoli w intuicyjnie przemieszczać się między poszczególnymi działami i w jeszcze prostszy sposób zapoznawać się z produktami dostępnymi w KiK. Motywem przewodnim przedsięwzięcia jest funkcjonalność, rozumiana także jako zaprezentowanie większej ilości produktów na tej samej przestrzeni poprzez zastosowania nowych systemów ekspozycji oraz innego układu sklepu.

Za trzy lata KiK będzie obchodził jubileusz 10-lecia istnienia w Polsce. Do tego czasu powinno już funkcjonować ponad 450 sklepów KiK. Docelowo ta liczba może wynosić około 650 lokalizacji. Oznacza to, że marka wciąż poszukuje kolejnych lokalizacji dla swoich sklepów.

– Jesteśmy na etapie intensywnej ekspansji, ale nie oznacza to, że pojawiamy się wszędzie i za wszelką cenę. Wiele zależy od specyfiki danego miejsca, ale pewne kwestie pozostają niezmienne: powierzchnia handlowa – preferowana to co najmniej 650 mkw., komfortowy dostęp do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Szukamy odpowiednich miejsc – podsumowuje dyrektor generalny sieci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum