Komputronik: Przyszłość należy do kanału e-commerce, który poszerza ofertę o usługi

Autor: dlahandlu.pl 27 maja 2020 09:14

Komputronik: Przyszłość należy do kanału e-commerce, który poszerza ofertę o usługi Salony stacjonarne staną się showroomami, fot. mat. pras.

O nowych zasadach funkcjonowania salonów oraz ich przyszłości opowiada Robert Romanowski, dyrektor sprzedaży w salonach Komputronik.

Pandemia koronawirusa spowodowała, że prawie przez dwa miesiące zamknięte były salony stacjonarne, a cały handel przeniósł się praktycznie do sieci. Jak w tej sytuacji poradził sobie Komputronik?

W okresie pandemii zamknięte były salony w galeriach handlowych. Salony niezależne, czyli te do których można wejść „od ulicy" były czynne. Odnotowaliśmy w nich mniejszy ruch ludzi, jednak z uwagi na zwiększenie popytu na pewne grupy produktowe wynikające właśnie z powodu koronawirusa obroty nie spadły, a w wielu przypadkach nawet wzrosły. W porównaniu miesiąc do miesiąca liczba sesji zwiększyła się o 20%, a o 16% wzrosła liczba zamówień. W wybranych kategoriach odnotowaliśmy wzrost ruchu na stronie nawet o kilkadziesiąt procent, a od początku kwarantanny wzrost ruchu w kanale e-commerce wyniósł aż 47%. Wszystkie zamówienia realizowaliśmy i nadal realizujemy terminowo.

Znaczna część Waszych salonów znajduje się w centrach handlowych. Czy prowadzicie rozmowy z zarządcami obiektów na temat wysokości stawek czynszu?

Tak, jesteśmy w kontakcie z zarządcami obiektów, z którymi prowadzimy negocjacje na temat czynszów. Nie są to łatwe rozmowy, ale jestem przekonany, że wypracujemy rozwiązanie, które będzie satysfakcjonujące dla wszystkich stron.

W ostatnich dniach zarząd Grupy Komputronik ogłosił, że odstąpił od umów najmu lokali własnych. Co jest przyczyną takiej decyzji?

Sieć składa się z salonów własnych jak również z agencyjnych oraz partnerskich i w skali całej sieci ilość odstępowanych lokali stanowiła niecałe 4% wszystkich salonów. Odstąpienia dotyczyły lokalizacji w centrach handlowych w miastach, w których mieliśmy po kilka salonów. Mimo to była to trudna decyzja. Jej przyczyną jest zarówno koronawirus, spadek sprzedaży w salonach oraz toczące się postępowanie sanacyjne. Uważam, że globalna zmiana zachowań konsumenckich, która dzieje się na naszych oczach, spowoduje znaczne wzmocnienie sprzedaży e-commerce kosztem handlu tradycyjnego. Obawa o własne zdrowie spowoduje, że coraz częściej będziemy korzystać z zakupów przez Internet. W okresie pandemii część klientów dokonywała większej ilości zakupów w sieci i po poluzowaniu obostrzeń nadal korzysta z cyfrowych rozwiązań, aby zaspokajać swoje potrzeby. Myślę, że już niebawem wiele innych marek będzie musiało podjąć decyzję o zamknięciu części swoich sklepów w galeriach handlowych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6797
Ilość aktualnych ofert: 437388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,78

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.