PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Koronawirus przyspiesza restrukturyzację TXM. 40 sklepów do zamknięcia

Autor: dlahandlu.pl 15 kwietnia 2020 09:56

Koronawirus przyspiesza restrukturyzację TXM. 40 sklepów do zamknięcia TXM już wcześniej miało kłopoty, fot. materiały prasowe

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych na działalności kontynuowanej przez Grupę TXM w pierwszym kwartale br. wynosiła 32 mln zł co oznacza spadek o 50 proc. w ujęciu rok do roku. Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 254 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,8 tys. mkw.., która była o 26 proc. niższa niż na koniec stycznia 2019 – jest to sieć dla działalności kontynuowanej.

Kluczowym czynnikiem mającym determinujące znaczenie dla wyników sprzedażowych w pierwszym kwartale był wpływ ograniczeń sanitarnych wywołanych pandemią COVID-19. Od 11 marca 2020 roku TXM notuje drastyczny spadek obrotów. W ujęciu ostatniego tygodnia miesiąca (23 – 28 marca) w stosunku do pierwszego (2-7 marca) tygodnia tego miesiąca odnotowano spadek obrotów o 89 %.

Spółka przekazała też informację o działaniach jakie zostały podjęte w reakcji na skutki wywołane rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2.

W odpowiedzi na dramatyczny spadek sprzedaży w sklepach oraz w celu utrzymania płynności spółki uzgodniono z bankami finansującymi utrzymanie finansowania poprzez zawieszenie lub zrzeczenie się praw wynikających z występujących przypadków naruszenia będących skutkiem m.in. wystąpienia epidemii koronawirusa oraz uelastycznienie linii celem krótkoterminowej poprawy płynności.

Wdrożono również kolejne działania restrukturyzacyjne w obrębie sieci handlowej polegające na likwidacji placówek, które w perspektywie kolejnych miesięcy oraz zakładanego w tym okresie spadku obrotów jakie przewidywane są w następstwie epidemii koronawirusa nie rokowały. Spółka ocenia obecnie, iż będzie to około 40 sklepów co stanowi 18 % całej obecnie istniejącej sieci.

Zawarto z przedstawicielami pracowników porozumienie w sprawie ustalenia warunków i trybu wykonywania pracy w okresie przestoju oraz obniżeniu wymiaru czasu pracy o 20 % na okres trzech miesięcy począwszy od dnia 6 kwietnia 2020 roku. Spółka na dzień 31 marca 2020 roku zatrudniała 779 osób. Budżet wynagrodzeń tym samym w kolejnych trzech miesiącach będzie niższy o ten procent – 20 % - niższy.

Złożono również wniosek o przyznanie środków pomocowych dla przedsiębiorców, przewidzianych w ustawie z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, polegający na dofinansowaniu wynagrodzeń pracowników w wysokości 40 % z jednoczesnym obniżeniem czasu pracy o 1/5.

Zawarto z przedstawicielami pracowników porozumienie w sprawie stosowania mniej korzystnych warunków zatrudnienia za miesiąc marzec, niż wynikających z zawartych z pracownikami zatrudnionymi w TXM umów o pracę.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6658
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,78

  • Śr

    5,96

  • Min

    4,55

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.