PARTNER PORTALU

Kwartalne przychody Monnari niższe o ponad 10 proc.

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2018 09:38

Kwartalne przychody Monnari niższe o ponad 10 proc. Fot. materiały prasowe

W I kwartale 2018 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. odnotowała słabsze wyniki sprzedażowe niż w poprzednich okresach, co wynikało z przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży. Oba cele udało się zrealizować mimo, że przychody w omawianym okresie spadły o 10,2 proc., osiągając poziom 48 428 tys. zł vs. 53 948 tys. zł w analogicznym okresie 2017 r. - czytamy w raporcie spółki.

W I kwartale b.r. Grupa Monnari ostrożnie stosowała różne formy obniżki cen towarów, co pozytywnie wpłynęło na wygenerowaną marżę brutto na sprzedaży, która wzrosła do 54,49 proc. z 47,97 proc. w okresie porównywalnym. Dodatkowo stan zapasów z kolekcji jesienno-zimowej 2017/2018 na koniec marca b.r. nie przekraczał 5,86 proc. całości zapasów.

Słabsza dynamika przychodów była spowodowana dodatkowo kilkoma czynnikami, w tym: wyprzedażą towaru z ostatniej kolekcji jesienno-zimowej zmniejszającą wartość obrotów; różnicami w strukturze zatowarowania salonów r/r; niskim poziomem sprzedaży hurtowej; mniejszą liczbą dni sprzedażowych; spadkiem liczby odwiedzin centrów handlowych.

Okres I kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie należy do słabszych okresów sprzedażowych, co związane jest z okresem poświątecznym, kiedy skłonność do zakupów wśród klientów spada oraz rozpoczyna się okres wyprzedaży odzieży z kolekcji jesienno-zimowej.

Słabsza sprzedaż, wzrost kosztów m.in. wynagrodzeń oraz powiększenie sieci sprzedaży spowodowały wygenerowanie straty operacyjnej na poziomie – 1 013 tys. zł, w porównaniu do straty na poziomie -1 233 tys. zł w ub. roku, oraz straty netto w wysokości - 920 tys. zł vs. wynik w I kwartale ub. roku na poziomie - 637 tys. zł. Wpłynęły na to również czynniki zewnętrzne związane z przyzwyczajeniami klientów do wciąż spadających cen odzieży i obuwia, a także wzrastającą konkurencją w branży - podała spółka w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9205
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,39

  • Śr

    4,78

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.