Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lavazza wykorzystuje big data do planowania kampanii

Globalne wydatki na działania marketingowe sięgną 4,7 biliona dolarów do 2025 roku, co oznacza wzrost o 1,1 biliona dolarów od 2021 – wskazują autorzy raportu 2022 Marketing Investment Forecast.
Reklama

Jak podaje Deloitte, nowy silnik napędzający aktywności marketingowe to połączenie kompetencji analitycznych, kreatywnych oraz technologicznych. Na tych filarach swój biznes opiera Lavazza, która, prowadząc operacje w zintegrowanym środowisku SAP ERP, zmaksymalizowała zwrot z inwestycji w marketing.

72 proc. marketerów deklaruje, że ma dostęp do wysokiej jakości danych, z kolei 36 proc. badanych przyznaje, że uzyskanie z nich użytecznych wniosków jest niezwykle lub bardzo trudne – wynika z raportu opublikowanego przez firmę badawczą Nielsen. Dla marki Lavazza to właśnie wgląd w big data, a także scalenie procesów w jednym, spójnym systemie stały się motorem zmian i optymalizacji w zakresie planowania oraz realizacji kampanii promocyjnych.

Włoska palarnia kawy, prowadząca działalność w 140 krajach, zdecydowała się na transformację cyfrową, której celem jest połączenie ludzi, partnerów oraz operacji biznesowych w jednym środowisku IT – SAP ERP. Lavazza chciała wykorzystać tę integrację do poprawy planowania i wydajności działań promocyjnych prowadzonych ze sprzedawcami detalicznymi. Głównymi wyzwaniami stojącymi przed marką były: eliminacja niepotrzebnych wydatków na nieefektywne aktywności promocyjne, predykcja skuteczności kampanii przed ich rozpoczęciem i mierzenie sukcesu po ich zakończeniu oraz ujednolicenie przepływu pracy i współdzielenie danych między różnymi komórkami w organizacji.
 

 

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum