Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Lockdown dał w kość sieci Smyk. Zysk zamienił się w stratę

Przychody spółki Smyk SA prowadzącej sieć sklepów z artykułami dla dzieci wyniosły w 2020 r. 1 329 097 tys. zł  w porównaniu do 1 431 497 tys. zł w 2019 r. Strata firmy to  60 013 tys. zł  (29 223 tys. zł zysku w 2019 r.)
Reklama

Smyk jest liderem wielokanałowej sprzedaży detalicznej odzieży dziecięcej, zabawek oraz akcesoriów w Polsce. Spółka posiada 213 sklepów własnych w Polsce oraz jest właścicielem platformy internetowej.

Spółka skorzystała z oferowanego w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej wsparcia w zakresie dofinansowania do wynagrodzeń swoich pracowników.
Sprzedaż w sklepach stacjonarnych poza okresami zamknięcia odnotowała negatywną dynamikę w stosunku do roku ubiegłego na poziomie -4,5% (dla porównywalnej bazy sklepów), co było spowodowane znacznym obniżeniem ruchu klientów w sklepach stacjonarnych. Spółka podjęła negocjacje z wynajmującymi w celu ograniczenia kosztów najmu lokali i dostosowania
stawek najmu do zmniejszonego poziomu sprzedaży. W znaczącej liczbie lokalizacji negocjacje zostały zakończone w formule satysfakcjonującej firmę.
W trakcie roku 2020 spółka Smyk S.A. ograniczała koszty wynagrodzeń poprzez czasowe obniżenie wynagrodzeń wszystkich pracowników.

Przewidywany rozwój

Spółka Smyk S.A. koncentruje się na dalszym inwestowaniu w swoją działalność omnichannel wykorzystując znaczący potencjał rozwoju sieci sklepów w Polsce, szczególnie na obszarach o mniejszej penetracji sieci sprzedaży i zapewniając silny wzrost sprzedaży w kanale omnichannel w ramach dotychczas funkcjonujących punktów sprzedaży.
W zakresie przyszłego rozwoju sklepów stacjonarnych w Polsce firma koncentruje się głównie na otwieraniu sklepów w formacie Compact oraz Regularnym, z powierzchnią od 250 do 550 m2 w miastach z liczbą mieszkańców od 15 do 70 tysięcy, przy czym równocześnie zwiększana będzie liczba mniejszych sklepów w formacie Compact o standardowej powierzchni od 250 do 350 m2 w miastach z liczbą mieszkańców od 11 do 35 tysięcy.
Spółka planuje rozwinąć swoją sieć franczyzową w ramach sprawdzonych relacji z kluczowymi partnerami franczyzowymi, w szczególności na Bliskim Wschodzie oraz poprzez wchodzenie na nowe terytoria we współpracy
z istniejącymi i nowymi partnerami. Dalszy rozwój tego kanału będzie również oparty na rozszerzeniu oferty dla partnerów franczyzowych w kategorii zabawek marki własnej (Smiki).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.