PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

LPP renegocjuje czynsze, chce ograniczyć kolekcję jesienno-zimową

Autor: PAP Biznes 16 marca 2020 11:33

LPP renegocjuje czynsze, chce ograniczyć kolekcję jesienno-zimową Fot. Facebook/LPP

Grupa LPP przystąpiła do renegocjacji czynszów w centrach handlowych w związku z decyzją rządu o czasowym ograniczeniu ich funkcjonowania - poinformowała PAP Biznes spółka. LPP pracuje też nad zmniejszeniem zamówień towarów kolekcji jesienno-zimowej.

- Od momentu podjęcia przez nasz rząd decyzji w sprawie ograniczeń w funkcjonowaniu centrów handlowych, przystąpiliśmy do renegocjacji czynszów. Równolegle pracujemy nad planem zmniejszenia zamówień na towar kolekcji jesień-zima 2020 - poinformowało PAP Biznes biuro prasowe LPP.
 
Polski rząd wprowadził od soboty stan zagrożenia epidemicznego w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zdecydował m.in. o czasowym ograniczeniu działalności galerii handlowych, w których pozostaną otwarte tylko sklepy spożywcze, a także pralnie, apteki i drogerie.
 
Grupa LPP, która ma w portfelu takie marki odzieżowe jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, nie komentuje decyzji rządowych.
 
- Wiadomo, że działamy w stanie wyższej konieczności, by zmniejszyć skalę możliwej epidemii - podała spółka.
 
LPP prowadzi sprzedaż stacjonarną na 25 rynkach. Posiada sieć ponad 1.700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m kw. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach.
 
- Sytuacja na poszczególnych rynkach, na których prowadzimy sprzedaż w salonach naszych marek jest szalenie dynamiczna. Do dziś zmuszeni byliśmy zamknąć wszystkie sklepy w: Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Kazachstanie, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, a także na Litwie. Realizowana jest jedynie sprzedaż przez internet - podało LPP.
 
- W niektórych krajach jak np. w Rumunii czy w Rosji działają lokalne ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych. Jednak ze względu na dużą nieprzewidywalność rozwoju sytuacji poza Polską, trudno nam na dziś przewidzieć na ilu jeszcze rynkach zagranicznych zostaną wprowadzone ograniczenia w funkcjonowaniu centrów handlowych i jak długo sklepy te mogą pozostać nieczynne - dodała spółka.
 
LPP informowało wcześniej w komunikacie, że wprowadzone ograniczenia w otwarciu placówek handlowych będą miały negatywny wpływ na wyniki finansowe grupy LPP, ale spółka na ten moment nie jest w stanie oszacować skali tego wpływu. Grupa spodziewa się wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych.
 
W 2019 roku e-commerce stanowił ok. 12 proc. sprzedaży całej grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Boczar 2020-03-27 14:36:33

    Zdecydowanie właścicele powinni z najemcami dojść do porozumienia w tej prawie, a kryzys niech rozłoży się na obie strony, dzięki czemu będzie łatwiej sobie z nim poradzić.

  • jeszcze 2020-03-26 12:13:25

    Powinniśmy się wzajemnie wspierać dla ogólnego dobra w przyszłości. Jak firmy dostaną mocno po kieszeni to będą musiały zamykać część sklepów czy zwalniać pracowników, a to też będzie w przyszłości problemem dla właścicieli centrów.

  • Bartosz 2020-03-26 12:08:06

    Mają rację, czemu tylko jedna strona ma tracić na kryzysie

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.