PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

LPP rezygnuje z blisko 30 proc. powierzchni. Będzie rzeź galerii, w których jest "anchor tenant"?

Autor: dlahandlu.pl 30 kwietnia 2020 09:19

LPP rezygnuje z blisko 30 proc. powierzchni. Będzie rzeź galerii, w których jest "anchor tenant"? fot. shutterstock

Zarząd LPP zdecydował o odstąpieniu od części umów najmu zawartych z właścicielami galerii handlowych w Polsce. Spółka odstąpi od umów stanowiących około 29,5 proc. ogólnej powierzchni handlowej wykorzystywanej przez grupę. Jeżeli LPP nie uda się porozumieć z właścicielami centrów handlowych, nie otworzy swoich sklepów 4 maja.

29 kwietnia zarząd LPP podjął decyzję o odstąpieniu od części umów w przedmiocie korzystania z powierzchni handlowych zawartych z właścicielami galerii handlowych znajdujących się na terytorium Polski i z tym samym dniem rozpoczęty został proces formalnego przekazywania poszczególnym wynajmującym stosownych oświadczeń.

Spółka odstąpi od umów na używanie powierzchni handlowych stanowiących około 29,5% ogólnej liczby mkw. powierzchni handlowej wykorzystywanej przez Grupę Kapitałową LPP SA. Wobec zaistniałych okoliczności spowodowanych pandemią COVID-19 wykonywanie umów, o których mowa na dotychczasowych warunkach jest trwale niemożliwe, co uzasadnia skorzystanie przez LPP z przysługujących LPP uprawnień.

Jednocześnie LPP wyraża gotowość do podjęcia z galeriami handlowymi rozmów na temat nowych umów, zawierających warunki adekwatne do nowych okoliczności. Celem zarządu jest adaptacja warunków sprzedaży z wykorzystaniem powierzchni handlowej w galeriach handlowych do bezprecedensowej zmiany stosunków gospodarczych i społecznych wywołanych COVID-19 oraz wprowadzonymi zakazami i ograniczeniami prowadzenia handlu przez rząd RP.

- Zniesienie zakazu handlu z oczywistych względów nie mityguje ryzyka długotrwałego spadku zainteresowania klientów odwiedzinami i zakupami w galeriach handlowych co negatywnie i długotrwale wpłynie na poziomy przychodów w tym kanale sprzedaży po zniesieniu zakazu. Przewidywane ograniczenia w postaci montowania w galeriach handlowych kamer termowizyjnych z pomiarem temperatury i segregacją klientów na różne grupy ryzyka (czerwoną, żółtą i zieloną), ostrzeżenia z megafonów o ryzyku COVID-19, obowiązek dokonywania zakupów w maseczkach i gumowych rękawiczkach ograniczających swobodne dotykanie i przymierzanie towarów, a także ograniczenia co do liczby klientów w sklepie i galerii handlowej powoduje, że rzeczywistość handlowa będzie zupełnie inna. Uzasadnia to od strony prawnej odstąpienie od dotychczasowych umów - wyjaśnia zarząd.

Obecna sytuacja wymusza też głęboką zmianę modelu biznesowego sklepów funkcjonujących w galerii handlowych i samych galerii handlowych oraz określenie nowych warunków ewentualnej współpracy.

Zgodnie z zawieranymi umowami pomiędzy galeriami handlowymi  a najemcami wyprowadzka tzw. anchor tenant, czyli głównego najemcy daje innym sklepom prawo do rozwiązania umowy ze względu na fakt, że spada główny wabik ruchu w centrum handlowym. Jak to wpłynie na rynek centrów handlowych?


  • ŁK 2020-05-08 18:13:59

    Marki takich firm przeciągają klientów, więc właścicielom centrów powinno zależeć na ich zatrzymaniu. Dlaczego mają płacić tyle samo co przed wirusem skoro ruch teraz był zerowy, a po otwarciu centrów będzie znacznie mniejszy niż był normalnie. Tak się dba o swój interes. Właściciele galerii nie chcąc zejść z ceny pokazują, że są chytrzy i myślą krótkowzrocznie.

  • Max 2020-05-06 16:30:42

    Niech spadają, nikt po nich płakać nie będzie. Ubrań z Chin i Bangladeszu jest pod dostatkiem. A tak w ogóle - pokażcie mi umowę najmu, według której najemca może sobie odstąpić od najmu tak z dnia na dzień bez konsekwencji. LPP po prostu chce na tej sytuacji jak najwięcej ugrać dla siebie.

  • Stefan 2020-05-06 15:20:17

    Mniejsze możliwości osiągania przychodów to i mniejsza kwota najmu, tak to powinno być dogadane. Skoro właściciele CH nie pójdą po rozum do głowy to stracą najważniejszych najemców.

ZOBACZ WSZYSTKIE (16)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6499
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.