PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

LPP szuka 100 specjalistów IT, by rozwijać sprzedaż e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 12 września 2018 11:12

LPP szuka 100 specjalistów IT, by rozwijać sprzedaż e-commerce fot. LPP

LPP planuje do końca roku powiększyć swój zespół o 100 specjalistów IT. Nowi pracownicy centrali w Gdańsku zostaną zaangażowani w rozwój sprzedaży internetowej, logistyki, business inteligence czy wdrażanie rozwiązań cyfrowych w sklepach stacjonarnych.

LPP poszukuje analityków biznesowych, systemowych, JAVA Developerów, PHP Developerów, testerów czy scrum masterów. - Utrzymujemy stałe wzrosty sprzedaży internetowej na poziomie ponad 100% rocznie. W przyszłym roku chcemy działać online już w 35 krajach, jednocześnie cały czas rozwijając sieć stacjonarną i logistykę. Uczestniczymy w prawdziwej rewolucji cyfrowej w handlu detalicznym, w wyniku której różnice między e-commerce a tradycyjną siecią sprzedaży tak naprawdę się zacierają. Dlatego, choć jesteśmy firmą modową, to kierunek naszych działań wyznaczają technologie, za którymi stoi sztab specjalistów. Przed nami kolejne wyzwania, stąd nasza decyzja o powiększeniu działu IT i zatrudnieniu kolejnych 100 specjalistów tej branży – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP ds. IT i logistyki.
Inwestycje LPP w technologie sięgają 60 mln zł rocznie, a rozwój e-commerce to jedynie wycinek zastosowania technologii w polskiej firmie odzieżowej. Strategicznym dla spółki obszarem rozwoju jest fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu dostaw, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów.
- Spektrum zaangażowania pracowników IT w branży fashion jest wbrew pozorom bardzo szerokie. Realizujemy około 70 projektów rocznie. Do naszych zadań należy nie tylko rozwój
e-commerce i omnichannel. Posiadamy również najnowocześniejsze, zautomatyzowane magazyny w tej części Europy, które umożliwiają wysyłkę 1,5 mln sztuk odzieży dziennie. To również wymaga obsługi i rozwijania zaawansowanych systemów logistycznych IT – dodaje Kujawa.
W LPP działa także kilkudziesięcioosobowy zespół Business Intelligence, odpowiedzialny za przygotowanie narzędzi raportowych czy analizę danych służących usprawnieniu biznesu. Sama Centrala LPP działa w Trójmieście, jednym z ważniejszych ośrodków usług biznesowych
w Polsce. Z outsourcingu tutejszych specjalistów IT oraz R&D korzysta wiele firm z Polski
i zagranicy. LPP wiele lat temu postawiło jednak na inny model. Tworzy i rozwija technologie w oparciu o swój dział IT. Obecnie na projektami spółki pracuje już aż 350 specjalistów IT. Decyzja
o zatrudnieniu kolejnych stu, to odpowiedź na rosnące znaczenie technologii w strategicznych obszarach działalności spółki. Do 2021 r. LPP chce osiągnąć 10,5 miliarda przychodu, m.in. dzięki rozwojowi e-commerce. Dziś udział sprzedaży internetowej w całości przychodów firmy wynosi 8,7%. Za trzy lata ma sięgać 20%.
- Działamy w modelu agilowym, czyli tzw. zwinnego zarządzania. Praca w tym środowisku pozwala nam szybko reagować na trendy. Czerpiemy z kultury startupowej, co oznacza, że nasi pracownicy mają realny wpływ na kształt wdrażanych rozwiązań, są ich współtwórcami. Nie boimy się tworzyć nowych technologii od zera, jeśli tylko uznamy, że oczekują ich klienci – komentuje Jacek Kujawa.
Przykładem rozwiązania opracowanego przez zespół IT LPP jest Store Vision – aplikacja mobilna informująca o dostępności produktów i dająca możliwość zamówienia ich do salonu i klienta. LPP korzysta także z własnego systemu alokacji opierającego się na big data oraz business intelligence, który pozwala na indywidualny dobór dostępnych produktów dla każdego z salonów. Za pomocą tego typu narzędzi LPP jest w stanie lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów, skuteczniej zatowarować swoje salony, poprawić ilość i szybkość dostarczenia towaru, zwiększając tym samym efektywność sprzedaży.
- Preferujemy tworzenie autorskich systemów IT wszędzie tam, gdzie istotne jest dopasowanie oprogramowania do specyfiki i preferencji firmy. Widzimy, że takie podejście oferuje nam znaczące korzyści biznesowe – dodaje Kujawa.
Obecnie zespół IT jest w trakcie wdrażania technologii RFID oraz opracowywania dedykowanej temu aplikacji. RFID to system elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki tej technologii w salonach LPP będzie można m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany asortyment, uzyskać podpowiedź nt. dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych ubrań, czy szybciej dokonać zakupu.

W Gdańsku pracownicy firmy tworzą rozwiązania IT, które później są wdrażane w 22 krajach, w których działa spółka. Firma prowadzi ponad 50 własnych sklepów internetowych, odwiedzanych dziennie przez niemal milion osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • goldman 2018-09-13 14:27:40

    No jeśli chcą podbić sprzedaż internetową w tylu krajach to muszą mieć odpowiedni team IT. Podoba mi się ich podejście bo nie oszczędzają na każdym kroku tylko jeśli jest potrzeba potrafią dokonać większych inwestycji.

  • Franek 2018-09-12 19:07:06

    Podoba mi się jak ambitne cele stawia sobie zarząd firmy. Nie jest łatwo wejść z sukcesami na tyle rynków jednocześnie.

  • bash 2018-09-12 14:51:26

    No ładnie teraz z rozwojem e-commerce to już mocno idzie, na 35 krajów. Szkoda, że nie mam odpowiedniej wiedzy z tego zakresu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5524
Ilość aktualnych ofert: 518104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,54

  • Śr

    3,97

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.