PARTNER PORTALU

LPP w I kw. podwaja przychody rdr. Sprzedaż internetowa wzrosła o 157 proc.

Autor: PB 24 czerwca 2021 10:37

LPP w I kw. podwaja przychody rdr. Sprzedaż internetowa wzrosła o 157 proc. LPP zamierza osiągnąć w tym roku 2,8 mld zł przychodów ze sprzedaży online. Fot. materiały prasowe

Pierwszy kwartał przesuniętego roku obrotowego, trwający od 1 lutego do 30 kwietnia upłynął w LPP pod znakiem utrzymujących się wzrostów sprzedaży. Spółka wypracowała w tym czasie blisko 2,4 mld zł przychodów, osiągając 99 proc. wzrost r/r. Na ten wynik wpływ miały trzycyfrowe wzrosty sprzedaży online oraz powolne odbicie w sprzedaży stacjonarnej, spowodowane różnymi terminami czasowych lockdownów w poszczególnych krajach.

  • Przychody LPP w pierwszym kwartale 2021/22 wyniosły blisko 2,4 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 99 proc. r/r. 
  • Spółka zgodnie z planem na ten rok, zamierza osiągnąć 2,8 mld zł przychodów ze sprzedaży online.
  • Spółka podtrzymuje tegoroczne plany inwestycyjne – przeznaczy na nie 1,2 mld zł.
  • Spółka nadal rozwijać sieć sklepów stacjonarnych. Więcej otwarć nastąpi w mniejszych miastach. W sumie na rozwój sieci stacjonarnej spółka przeznaczy w tym roku ok. 950 mln zł.
  • Do zarządu dołączy syn twórcy LPP - Marcin Piechocki.

 

LPP podwaja przychody

Spółka rozpoczęła nowy rok z zyskiem netto na poziomie 21,5 mln zł.

- Bez wątpienia pierwszy kwartał napawa nas optymizmem. Dostrzegamy, że podjęte w ubiegłym roku decyzje, z każdym miesiącem procentują. Dzięki działaniom wspierającym nasz rozwój w duchu omnichannel jesteśmy w stanie coraz elastyczniej reagować na zmiany w branży. Dowodem tego jest podwojenie sprzedaży r/r - pomimo silniejszych restrykcji w handlu tradycyjnym w porównaniu do porównywalnego okresu sprzed roku – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. 

- W przyszłość patrzymy jednak nadal z umiarkowanym optymizmem, ponieważ rynek cały czas szuka stablilizacji. Niemniej, odbicie sprzedaży w salonach oraz utrzymująca się trzycyfrowa dynamika wzrostów e-commerce, pokazują nam, że oba nasze kanały bardzo dobrze sobie radzą. Wierzymy, że cel dwucyfrowego wzrostu przychodów ze sprzedaży online r/r  - do 2,8 mld zł jest na dziś bardzo realny – dodaje.

Intensywne wzrosty w e-commerce

Początek roku u polskiego producenta odzieży upłynął pod znakiem intensywnych wzrostów e-commerce. Wyniki sprzedaży online w pierwszym kwartale stanowiły już ok. 42 proc. przychodów Grupy i były o ponad 157 proc. wyższe r/r, co przekłada się na wpływy na poziomie 988,3 mln zł. Atrakcyjność zakupów online umacnia się także poprzez utrzymującą się trzycyfrową dynamikę liczby wejść na strony internetowe marek oraz trzycyfrowe wzrosty liczby nowych i powracających klientów. Dodatkowo kolejny kwartał z rzędu firma z gdańska notuje wysoką liczbę wizyt poprzez urządzenia mobilne. Stanowiły one aż 84 proc. wizyt, które wygenerowały 68 proc. zakupów e-commerce. Z myślą o tej grupie klientów spółka uruchomiła pierwszą mobilną aplikację sprzedażową dla sklepu Reserved w polskiej wersji językowej, która w kolejnych miesiącach będzie rozwijana w innych językach i dla pozostałych marek.  

W pierwszym kwartale Polska stanowiła ok. 41 proc. przychodów online. Najwyższe wzrosty r/r były widoczne w rejonie CIS oraz na rynku europejskim.  – Cieszy nas, że nasza oferta online umacnia się na poszczególnych rynkach. To kolejny kwartał z rzędu, w którym mimo trudnej sytuacji we wszystkich krajach - sprzedaż zagraniczna stanowiła już ponad 61 proc. przychodów Grupy. W minionym kwartale rejon CIS notował większe przychody niż Europa, co wynikać może z odmiennego sposobu podejścia do lockdownów i zamykania salonów stacjonarnych. Natomiast w samej Europie notowaliśmy wzrosty sprzedaży we wszystkich krajach, w szczególności w Rumunii, na co korzystny wpływ ma rozwój naszej sieci logistycznej, ale także na Słowacji, Łotwie i Niemczech. Równie dobrą informacją dla nas jest fakt, że nasz paneuropejski e-sklep notował dziesięciokrotne wzrosty sprzedaży r/r. Świadczy to nie tylko o skuteczności naszej strategii, ale także o odpowiednim dopasowaniu oferty naszych marek do gustu klienta międzynarodowego. – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Dzięki dostosowaniu kolekcji do nowych potrzeb rynkowych, zmniejszeniu wolumenu kolekcji jesienno-zimowej oraz braku konieczności dokonania jej znaczących wyprzedaży, a tym samym wejście w pierwszy kwartał z nową ofertą w cenach regularnych - spółka wypracowała wzrost marży o 7p.p., czyli do poziomu 55,5 proc. r/r.  

Na sieć stacjonarną spółka wyda 950 mln zł

Wśród celów inwestycyjnych, na koniec bieżącego roku, spółka podtrzymuje plan otwarcia salonów w Macedonii Północnej. Tym samym oferta stacjonarna marki będzie dostępna na 26 rynkach. W tym roku firma będzie kontynuowała wzrost powierzchni z naciskiem na region CIS i rozwój mniejszych marek: Cropp, House oraz Sinsay. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność brandów polskiej firmy w Europie – przyspieszy także rozwój w tym regionie.

– Skuteczność naszej strategii omnichannel utrzymuje nas w przekonaniu o konieczności realizacji naszych planów rozbudowy powierzchni stacjonarnej. Widzimy dalszy potencjał do rozwoju w segmencie value for money, dlatego coraz więcej otwarć przewidujemy w mniejszych miastach. – podsumowuje Przemysław Lutkiewicz.

- W sumie na rozwój sieci stacjonarnej spółka przeznaczy w tym roku ok. 950 mln zł. Kolejne 150 mln zainwestuje w umacnianie sieci logistycznej i budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, 60 mln zł w obszar IT oraz 50 mln zł w dalszą rozbudowę biur, w tym kompleksu Fashion Lab w Gdańsku.  W sumie w 2021/22 na inwestycje przeznaczy 1,2 mld złotych.

Wzmocnienie zarządu

Odmładza się także zarząd firmy, bo do zarządu niebawem dołączy Marcin Piechocki, syn twórcy LPP - Marka Piechockiego.

- Do zarządu dołączy Marcin Piechocki, syn założyciela LPP, Marka Piechockiego, który pracuje w firmie już od kilku lat - oznajmił wiceprezes i dodał, że to pokazuje, że LPP wciąż jest i pozostanie firmą rodzinną.

- Twórca LPP - Marek Piechocki - jest ciągle z nami, jest prezesem bardzo aktywnie włączającym się w zarządzanie firmą. Jego starszy syn Piotr Piechocki zasiada obecnie w radzie nadzorczej LPP, a teraz dołącza młodszy syn - Marcin, który zasiądzie w zarządzie naszej firmy, w pełni rodzinnej - podsumował Przemysław Lutkiewicz.

Marcin Piechocki z LPP związany jest od kilku lat. Wcześniej był m.in. odpowiedzialny za marki Sinsay i Mohito.

- Mam to szczęście nosić nazwisko, które daje dużo możliwości, otwiera wiele drzwi, ale niesie z sobą bardzo dużo oczekiwań i zagrożeń - mówił w ubiegłym roku podczas konferencji LPP Marcin Piechocki. - Z firmą formalnie związany jestem od prawie czterech lat, ale mentalnie pond 20... Pamiętam, gdy jako nastolatkowie jeździliśmy z bratem na deskorolkach, tata - zainspirowany tym faktem - stwierdził, że trzeba stworzyć młodzieżową buntowniczą markę... I tak też powstał Crop, wtedy jeszcze jako Crop Town (pierwszy sklep Cropp Town został otwarty w marcu 2004 - przyp. red.). Chodziliśmy później do działu produktu na konsultacje.

Marcin Piechocki ukończył Wydział Elektroniki i Techniki Informacyjnej w Politechnice Warszawskiej. W stolicy mieszkał 10 lat, pracował jako informatyk w jednym z banków, gdzie zarządzał pracą 40 osób. W LPP zaczynał od stanowiska asystenta kupca w dziale przygotowania produktu, pomagał otwierać flagowy salon w Londynie na Oxford Street i salon w centrum handlowym Forum w Gdańsku, był też jego kierownikiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.