Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

LPP w III kw. ze wzrostem sprzedaży o 60 proc. Obroty z e-commerce podwoiły się

Po 9 miesiącach roku obrotowego 2021/22, wzrost sprzedaży LPP w ujęciu omnichannelowym wyniósł 72 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, zapewniając firmie ponad 1 mld zł zysku netto – poinformowała LPP.
Reklama
  • W trzecim kwartale roku obrotowego 2021/22 przychody polskiego producenta odzieży wzrosły o 60 proc. r/r osiągając wartość prawie 4 mld zł.
  • Miniony kwartał przyniósł LPP podwojenie obrotów z e-commerce i powrót do trzycyfrowej dynamiki wzrostu. Dzięki temu, w okresie od lutego do października, w porównaniu z rokiem ubiegłym, LPP odnotowała wzrost sprzedaży online o 85 proc.
  • Spółka po raz kolejny z rzędu osiągnęła wyższe wyniki sprzedaży z zagranicy, które w 3Q 2021/22 stanowiły już 57 proc. przychodów Grupy.

 

LPP ma 2100 sklepów stacjonarnych

Zgodnie z przyjętą strategią, polski producent odzieży wzmacnia sprzedaż e-commerce realizując jednocześnie plany powiększania powierzchni handlowej w kanale tradycyjnym. Na koniec października br. spółka posiadała już ponad 2100 salonów sprzedaży stacjonarnej na 26 rynkach, a oferta online dostępna była w 31 krajach. W efekcie, w trzecim kwartale 2021/22 firma zwiększyła swoją sprzedaż r/r o 60 proc., która wyniosła prawie 4 mld zł. Wypracowała jednocześnie od początku tego roku obrotowego zysk netto na poziomie ponad 1 mld zł, przy ponad 72 proc. wzroście przychodów w tym okresie.

- Dzięki dobrze zaplanowanym kolekcjom i realizacji strategii omnichannel, w trzecim kwartale nasza spółka nadal mogła korzystać z utrzymującego się efektu odłożonego popytu - komentuje Przemysław Lutkiewicz wiceprezes LPP.

- Dobre wyniki to również zasługa korzystnej marży brutto, która na koniec trzeciego kwartału wynosiła ponad 58 proc. Ten znacząco wyższy, w porównaniu do roku ubiegłego poziom, to z jednej strony efekt bardziej korzystnych cen zakupu kolekcji jesienno-zimowej, a z drugiej niższych w stosunku do ubiegłego roku przecen ze względu na mniejszą dostępność towarów wynikającą z zaburzeń w łańcuchach dostaw - dodaje.

E-commerce rośnie o ponad 100 proc.

Miniony kwartał to dla polskiej spółki odzieżowej także czas podwojenia obrotów ze sprzedaży internetowej. Trzycyfrowa dynamika w tym kanale w okresie od sierpnia do października, przyczyniła się  do wzrostu sprzedaży od początku roku o 85 proc. Mimo powolnego powrotu klientów do zakupów tradycyjnych, nadal sukcesywnie rośnie także udział sprzedaży online w przychodach Grupy. W trzecim kwartale br. stanowiła ona już ponad 23 proc. sprzedaży we wszystkich krajach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.