PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

LPP z milardem zł przychodów ze sprzedaży internetowej w I półroczu

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2020 08:49

LPP z milardem zł przychodów ze sprzedaży internetowej w I półroczu Klienci przenoszą się do internetu, fot. Shutterstock

W I półroczu roku finansowego 2020/21 LPP S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3,31 mld zł wobec 4,16 mld w analogicznym okresie ub. r. Starta z działalności operacyjnej wyniosła 228,2 mln zł (rok temu był to zysk 25o tys. zł), a strata netto to 392,6 mln zł wobec 55,2 mln zł zysku w I półroczu 2019.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LfL (w walutach lokalnych) zarówno w I półroczu, jak i II kwartale 2020/21 zmalały odpowiednio o 45,9% i 36,5%. Wpływ na spadek sprzedaży porównywalnej miało zamknięcie na około 2 miesiące w I półroczu sklepów stacjonarnych wszystkich marek Grupy z powodu rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19.

Ujemne dwucyfrowo LfL zostały zanotowane przez wszystkie marki Grupy, zarówno w I półroczu, jak i II kwartale 2020/21.

Przeczytaj także:

I półroczu 2020/21 GK LPP osiągnęła ze sprzedaży internetowej 1 mld zł przychodów, tj. 123,1% więcej niż przed rokiem. Trzycyfrowy wzrost sprzedaży internetowej to efekt migracji klientów z tradycyjnego kanału sprzedaży do kanału on-line. Trend ten mimo, że zauważalny od pewnego czasu przyspieszył w momencie wybuchu pandemii COVID-19. Zakupy internetowe stały się alternatywą wobec tradycyjnych sklepów. Jednocześnie ponowne otwarcie sklepów stacjonarnych nie spowodowało spadku popularności kanału on-line, do którego przekonali się również klienci do tej pory preferujący zakupu w tradycyjny sposób. Efektem tej sytuacji jest wzrost znaczenia przychodów z kanału internetowego w całościowych przychodach Grupy, które w I półroczu 2020/21 stanowiły 30,4% sprzedaży całościowej GK. Jednocześnie około 50% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju, co stanowiło 33,5% przychodów z Polski.

LPP zakłada, że w 2020/21 roku nakłady inwestycyjne wyniosą 730 mln zł, w 2021/22 roku 1,1 mld zł, a w 2022/23 roku 900 mln zł.

Na koniec I półrocza 2020/21 GK LPP oferowała klientom swoje produkty w 1 779 salonach o łącznej powierzchni 1 304,9 tys. mkw. W porównaniu z I półroczem ubiegłego roku powierzchnia sklepów stacjonarnych Grupy wzrosła o 14,9%. Na koniec I półrocza 2020/21 poza granicami Polski znajdowało się 913 sklepów Grupy o po-wierzchni 770,8 tys. mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • kompan 2020-10-15 18:56:06

    Ładne inwestycje się szykują, spółka nie zwalnia tempa i to mi się podoba.

  • roztargniony 2020-10-14 14:13:59

    Akcjonariusze bardzo spokojnie podeszli do raportu, to znaczy że mają spore zaufanie do spółki.

  • Sielick 2020-10-12 12:59:36

    Początek roku w odzieżówce zawsze jest ciężki, potem pozamykane sklepy i znacznie mniejszy ruch w centrach. Dobrze, że zainwestowali w rozwój e-commerce. Dobra polska spółka, dobrze zarządzana, mam nadzieję, że przetrwają ten trudny okres i wrócą do wyników sprzed pandemii.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7983

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.