LPP z nowym zapleczem magazynowym dla e-commerce

- Nowy magazyn pozwoli na zwiększenie dostępności asortymentu i sprawną obsługę klientów.
- Budynek zaprojektowany zgodnie z założeniami certyfikacji BREEAM zostanie oddany do użytku w trzecim kwartale 2022 roku.
Na początku listopada 2021 r. LPP podpisało umowę z firmą Panattoni na wynajem powierzchni magazynowej w regionie rzeszowskim. Obiekt, którego budowa ma zostać zakończona we wrześniu 2022 r. obejmować będzie magazyn o powierzchni 67 tys. mkw. oraz przestrzeń biurową liczącą 2 tys. mkw. Wybrana lokalizacja wpisuje się w strategię rozwoju sieci logistycznej LPP, która pozwoli na sprawniejszą obsługę rynków ościennych, takich jak Ukraina, Węgry, Czechy, Niemcy, Słowacja, a w momencie dużego zapotrzebowania – częściowo również Polski. O wyborze regionu rzeszowskiego zdecydowało również dogodne położenie przy węźle autostrady A4 Wschód- Zachód, a także bliskość drogi krajowej 19, prowadzącej na Słowację. Polski producent odzieży planuje uruchomienie obiektu w trzecim kwartale 2022 r.
Rzeszowski potencjał
- Podkarpackie to region znany z wysokiego poziomu inżynierii. Wraz z dynamicznie rozwijającymi się potrzebami LPP w zakresie badań i rozwoju w obszarze informatycznym, jak również automatyzacji logistyki i e-commerce, wybór regionu rzeszowskiego wydaje się być zatem doskonałą opcją. Decyzja o uruchomieniu nowego obiektu to także odpowiedź na stale rosnące zapotrzebowanie na produkty naszych marek. Pomimo podjętych w ostatnim czasie działań usprawniających naszą sieć logistyczną, takich jak powiększenie Fulfillment Center w Rumunii czy wydzielenie magazynu zwrotowego i uruchomienie budowy nowego obiektu w Pruszczu Gdańskim, nadal widzimy potencjał do rozwoju w tym obszarze – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.
Dodatkowa powierzchnia magazynowa umożliwi LPP realizowanie do 100 tys. zamówień dziennie oraz składowanie ponad 7 mln sztuk asortymentu. W strefie ze specjalnie dostosowanymi systemami informatycznymi zostaną wprowadzone nowatorskie operacje konsolidacji towaru ze sklepów stacjonarnych oraz magazynu. To rozwiązanie pozwoli na priorytetowe łączenie produktów pochodzących z salonów, potrzebnych do zrealizowania zamówienia złożonego przez klienta. W zwiększeniu wydajności pomoże też automatyczna linia przenośników w strefie pakowania na powierzchni blisko 5 tys. mkw., połączona z sorterem wysyłkowym, umożliwiającym sortowanie na poszczególne regiony jednocześnie kilku tysięcy paczek na godzinę.
- Decyzja o włączeniu nowego obiektu do naszej globalnej sieci dystrybucji podyktowana jest potrzebą szybszej obsługi naszych klientów i ciągłego doskonalenia tzw. customer experience. Dbałość o ich zadowolenie oznacza dla nas także coraz większe wyzwania z perspektywy logistyki dostaw. Kompletacja zamówień do salonów zasadniczo różni się od tych, realizowanych dla klientów indywidualnych zamawiających przez Internet. Realizując sprzedaż w modelu omnichannelowym priorytetem jest dla nas zatem zapewnienie klientom możliwości swobodnego poruszania się pomiędzy dwoma kanałami sprzedaży i wyboru dowolnej formy dostawy i zwrotu towaru. W tym względzie sprawnie działająca logistyka wydaje się być nie do przecenienia – podkreśla Sebastian Sołtys.