PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

LPP zrealizowało inwestycję o wartości 200 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2020 12:07

LPP zrealizowało inwestycję o wartości 200 mln zł Centrum Dystrybucyjne LPP zyskało 29 dodatkowych alejek magazynu automatycznego, z czego każda ma 18 metrów wysokości oraz 83 metry długości. Fot. LPP

Zakończyła się rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim. Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł pozwoliła na powiększenie obiektu o 21 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej oraz 4,4 tys. mkw. powierzchni biurowej. Dzięki niej, firma dokonała centralizacji działów logistyki i zatrudnionych w nich 120 osób odpowiedzialnych za zarządzanie łańcuchem dostaw w LPP.  Łączna powierzchnia centrum wynosi obecnie 91,4 tys. mkw.

Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim powstało w 2008 roku, a w latach 2013 – 2015 przeszło swoją pierwszą modernizację i rozbudowę. W odpowiedzi na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na dodatkową strefę składowania oraz konieczność zwiększenia wydajności procesów przyjęcia i wysyłki towaru – w 2018 roku pomorska spółka zdecydowała o kolejnej rozbudowie kompleksu.

- Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim nadal będzie pełnić kluczową rolę dla całego łańcucha dostaw LPP. To właśnie stąd realizowana jest dalsza obsługa sieci salonów w Polsce, jak i za granicą, a także zaopatrzenie regionalnych Fulfillment Centers. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, koncentracja na automatyzacji procesów magazynowych jest dla nas kluczowa. Dzięki inwestycji wydajność tego obiektu wzrosła z 1,5 mln do 1,84 mln sztuk odzieży wysyłanych dziennie – podkreśla Sebastian Sołtys, dyrektor logistyki w LPP.

Dobudowana część zyskała 29 dodatkowych alejek magazynu automatycznego, z czego każda ma 18 metrów wysokości oraz 83 metry długości, zapewniając miejsce składowe dla 522 tys. kartonów. Nowa przestrzeń daje również firmie z Pomorza możliwość realizacji dodatkowo blisko 90 tys. operacji magazynu MiniLoad dziennie oraz niemal 50 tys. kartonów przyjęć i wysyłek każdego dnia.

W rozbudowanej części Centrum Dystrybucyjnego pojawiło się także kolejnych 10 tuneli RFID oraz 10 stacji RFiD, których zadaniem jest identyfikacja pojedynczego produktu w łańcuchu dostaw oraz dokładna kontrola przychodzących i wychodzących towarów. - Pojemność składowa naszego centrum wzrosła łącznie do blisko 1,5 mln. sztuk kartonów. Nad większą dynamiką i bardziej optymalnym zsynchronizowaniem przepływu towarów w całym łańcuchu dostaw czuwa zaawansowany system zarządzania magazynem WMS. Dodatkowo wart podkreślenia jest również fakt, że dzięki centralizacji w obiekcie działów logistyki, jesteśmy w stanie jeszcze efektywniej rozwijać elastyczność procesów logistycznych całej Grupy LPP, a tym samym szybciej reagować na potrzeby rynku – podsumowuje Sebastian Sołtys.       

Przeczytaj także:

Globalna sieć zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP jest zarządzana centralnie i składa się ze zintegrowanego systemu Centrów Dystrybucyjnych oraz Fulfillment Centers (FC). W związku
z dynamicznym rozwojem grupy, w 2020 roku do dotychczasowych FC w Gdańsku, Strykowie, Moskwie i Rumunii dołączy kolejny na Słowacji. Dwa lata później, obecną sieć centrów dystrybucyjnych znajdujących się w Pruszczu i Moskwie – uzupełni kolejne w Brześciu Kujawskim,
o powierzchni 120 tys. mkw. Biorąc również pod uwagę roczną sprzedaż ponad 200 mln sztuk odzieży oraz obecność oferty marek LPP na 39 rynkach Europy, Azji i Afryki – rozwój sieci zaopatrzenia i integracja kanałów sprzedaży jest naturalnym kierunkiem rozwoju dla spółki z Pomorza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Zbyszek 2020-02-19 22:40:11

    Potencjał nowych rynków jeszcze mają ogromny niech się rozrastają takich firm zarabiających zagranicą nam trzeba. W końcu mamy polskie sklepy na świecie w znaczącej liczbie.

  • danny 2020-02-13 14:36:48

    Jeśli dalej w takim tempie chcą się rozwijać to muszą dokonywać podobnych inwestycji. Na zachodzie ich odzież się przyjęła, pozostaje jeszcze zorganizować odpowiednią logistykę produktów.

  • Just 2020-02-13 14:05:10

    Szybkie tempo. Widać, że spółka przygotowuje się do zwiększenia swojej sprzedaży. Z pewnością ciągła ekspansja na nowe rynki się do tego przyczyni.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,12

  • Min

    3,77

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7745
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.