LPP zredukuje wydatki inwestycyjne do 500 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 15 kwietnia 2020 13:58

LPP zamierza zmniejszyć zamówienia na sezon Jesień/Zima 2020, zredukować wydatki inwestycyjne na rok 2020/21 do 500 mln zł oraz zarekomendować nie wypłacenia dywidendy.

Zarząd LPP w nawiązaniu do wcześniejszego raportu dotyczącego wpływu skutków koronawirusa COVID-19 na działalność GK LPP SA przekazał uaktualnione informacje.

Spółka rozpoznaje najwyższe ryzyko wpływu skutków COVID-19 po stronie sprzedaży towarów.
W związku z decyzjami rządów krajów w których Grupa jest obecna ze swoimi sklepami stacjonarnymi, w 21 krajach na 25 wszystkich, zostały zamknięte sklepy stacjonarne wszystkich marek LPP.
Wprowadzone ograniczenia w funkcjonowaniu placówek handlowych będą miały negatywny wpływ na wyniki sprzedażowe i finansowe Grupy.
Jednocześnie bez ograniczeń działają sklepy on-line w 30 krajach i osiągają wysokie wzrosty sprzedaży.
Ryzyko po stronie łańcucha dostaw, spółka rozpoznaje nadal jako niskie.
Fabryki w Chinach, Kambodży, Myanmarze działają w standardowym trybie. Natomiast fabryki w Bangladeszu i Indiach są zamknięte, a w Turcji i Pakistanie produkcja jest ograniczona. Jednocześnie magazyny w Polsce, Rosji i Rumunii przyjmują towary i realizują wysyłki do sklepów on-line.

Spółka posiada obecnie zapasy towarów w kwocie około 2 mld zł, na które składają się wyłącznie modele z kolekcji Wiosna/Lato 2020.

Zarząd spółki podjął szereg działań w celu utrzymania mocnej pozycji płynnościowej:
- po stronie przychodowej: działania mające na celu intensywny rozwój kanału e-commerce;
- po stronie kosztowej: redukcja kosztów sklepów i centrali (skorzystanie z pomocy polskiego rządu w ramach tarczy antykryzysowej dotyczącej wakacji czynszowych na okres zamknięcia sklepów oraz wsparcia rządu w kosztach wynagrodzenia pracowników);
- po stronie wydatkowej: zmniejszenie zamówień na sezon Jesień/Zima 2020, redukcja wydatków inwestycyjnych na rok 2020/21 do 500 mln zł (zmniejszenie otwarć salonów w 2020/21 tj. planowany jest 10% wzrost powierzchni r/r, przesunięcie w czasie inwestycji budowy siedzib i centrum dystrybucyjnego w Brześciu) oraz rekomendacja nie wypłacenia dywidendy.

Zgodnie z aktualną na dzień 15 kwietnia 2020 roku sytuacją, firma spodziewa się, iż skutki pandemii COVID-19 będą miały istotny wpływ na przyszłe wyniki i działalność Grupy. Jednakże ze względu na niepewność, dynamikę oraz uzależnienie od czynników, które pozostają poza kontrolą ze strony spółki, na dzień sporządzenia komunikatu wpływ ten nadal jest niemożliwy do oszacowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • gremlin 2020-04-20 15:30:40

    Oni wiedza najlepiej co będzie dobre dla spółki. Radzili sobie już z kryzysami.

  • kordian 2020-04-17 13:53:29

    Inwestycje poczekają na lepsze czasy, teraz trzeba utrzymać firmę w dobrej kondycji.

  • leo 2020-04-16 15:52:20

    Wszystko aby ratować spółkę, wygląda to na jedyną rozsądna decyzję spółki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,99

  • Śr

    5,30

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.