Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

M&S z pierwszą stratą w swojej historii

Marks & Spencer zanotował pierwszą stratę w ciągu 94 lat działalności. W ciągu sześciu miesięcy do 26 września firma odnotowała 87,6 mln funtów straty w porównaniu z 158,8 mln funtów zysku w tym samym okresie ubiegłego roku.
Reklama

Dyrektor naczelny firmy Steve Rowe powiedział jednak, że wyniki firmy i tak były „znacznie lepsze od przewidywanych".

Sprzedaż w okresie sześciu miesięcy w całej grupie spadła o 15,8 proc. do 4,09 mld funtów. Firma poinformowała, że ​​najbardziej spadła sprzedaż odzieży. Miały na to wpływ zamknięcia sklepów i spadek zainteresowania odzieżą noszoną na oficjalne spotkania. Między lipcem a wrześniem sprzedaż odzieży w sklepach w centrum miast spadła o 53 proc. M&S przewiduje jednak, że popyt na bardziej formalne ubrania i ubrania okolicznościowe powróci. 

Czytaj też: Pandemia odbija się na rynku mody formalnej. Spada sprzedaż garniturów i krawatów

W sierpniu M&S ogłosił, że planuje w ciągu trzech miesięcy zwolnić 7 tys. osób.

W czasie lockdownu zostało zamkniętych 600 sklepów M&S. Firma rozbudowała sprzedaż online, ale nie zrównoważyło to tegorocznych strat w sprzedaży.

Grupa odnotowała również wzrost w spółce joint venture Ocado Retail, która zaczęła dostarczać żywność M&S na początku września. Wyniósł on 47,9 proc. 

Czytaj też: Największy na świecie sklep spożywczy online podnosi prognozę zysków

M&S był jednym z nielicznych dużych sprzedawców żywności bez własnej internetowej usługi dostawy. Nawiązanie współpracy z Ocado uznano za kluczowy moment w przejściu do Internetu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum