PARTNER PORTALU

M&S z pierwszą stratą w swojej historii

Autor: wnp.pl 5 listopada 2020 10:20

Marks & Spencer zanotował pierwszą stratę w ciągu 94 lat działalności. W ciągu sześciu miesięcy do 26 września firma odnotowała 87,6 mln funtów straty w porównaniu z 158,8 mln funtów zysku w tym samym okresie ubiegłego roku.

Dyrektor naczelny firmy Steve Rowe powiedział jednak, że wyniki firmy i tak były „znacznie lepsze od przewidywanych".

Sprzedaż w okresie sześciu miesięcy w całej grupie spadła o 15,8 proc. do 4,09 mld funtów. Firma poinformowała, że ​​najbardziej spadła sprzedaż odzieży. Miały na to wpływ zamknięcia sklepów i spadek zainteresowania odzieżą noszoną na oficjalne spotkania. Między lipcem a wrześniem sprzedaż odzieży w sklepach w centrum miast spadła o 53 proc. M&S przewiduje jednak, że popyt na bardziej formalne ubrania i ubrania okolicznościowe powróci. 

Czytaj też: Pandemia odbija się na rynku mody formalnej. Spada sprzedaż garniturów i krawatów

W sierpniu M&S ogłosił, że planuje w ciągu trzech miesięcy zwolnić 7 tys. osób.

W czasie lockdownu zostało zamkniętych 600 sklepów M&S. Firma rozbudowała sprzedaż online, ale nie zrównoważyło to tegorocznych strat w sprzedaży.

Grupa odnotowała również wzrost w spółce joint venture Ocado Retail, która zaczęła dostarczać żywność M&S na początku września. Wyniósł on 47,9 proc. 

Czytaj też: Największy na świecie sklep spożywczy online podnosi prognozę zysków

M&S był jednym z nielicznych dużych sprzedawców żywności bez własnej internetowej usługi dostawy. Nawiązanie współpracy z Ocado uznano za kluczowy moment w przejściu do Internetu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7597

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.