PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Marka modowa Asos jednym z nielicznych detalistów, którzy skorzystali na lockdownie

Autor: wnp.pl 14 października 2020 18:38

Internetowa grupa modowa Asos zyskała w ubiegłym roku trzy miliony klientów, a roczne zyski wzrosły dzięki cięciom kosztów i kupującym zwracającym mniej produktów w czasie pandemii. Asos ma obecnie 23,4 miliona klientów, z czego ponad siedem milionów w Wielkiej Brytanii, gdzie generuje większość zysków.

Asos jest jednym z nielicznych sprzedawców detalicznych, którzy skorzystali na lockdownie. Firma w sierpniu podała, że spodziewa się wzrostu zysków i sprzedaży, ale ujawnione wyniki przewyższyły prognozy.

Światowa sprzedaż marki wzrosła o 19 proc., a zysk przed opodatkowaniem o 329 proc. do 142,1 mln funtów, częściowo dzięki mniejszej liczbie zwróconych towarów.

Według Asos na skutek pandemii zmienił się styl życia, a zatem i nawyki zakupowe, klienci kupowali mniej odzieży na specjalne okazje, a więcej produktów pielęgnacyjnych i odzieży rekreacyjnej, które rzadziej są zwracane.

Podobnie jak inni sprzedawcy online, Asos borykał się w przeszłości z dużymi ilościami zwrotów, a nawet groził zablokowaniem możliwości seryjnych zwrotów w 2019 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7983

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,59

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.