PARTNER PORTALU

Maxi Zoo: Polacy wydali na zwierzęta ponad miliard euro

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2021 12:51

Maxi Zoo: Polacy wydali na zwierzęta ponad miliard euro Polacy coraz więcej wydają na zwierzęta, fot. Łukasz Korus

Rynek produktów dla zwierząt w Polsce charakteryzuje się dużą dynamiką wzrostu. Według szacunków sieci Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1, 065 mld euro. To o 11 proc. więcej niż w 2019. Ocenia się, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8 proc. rok do roku.

Wydatki na pupili w przeliczeniu na statystyczne gospodarstwo domowe to kwota rzędu ponad 500 zł na rok. Zakup karmy oscyluje wokół 82% wartości. W dalszej kolejności plasują się wydatki na akcesoria, środki utrzymania czystości, zabawki, witaminy i suplementy oraz produkty do pielęgnacji. Usługi behawiorystyczne, szkolenia dla zwierząt, salony fryzjerskie, profesjonalne zabiegi pielęgnacyjne, zakłady kosmetyczne, hotele i SPA dla zwierząt, to kolejne branże, które, wzorem zachodnich trendów, będą zyskiwać coraz większą rzeszę zwolenników wśród polskich opiekunów zwierząt.

W pandemii produkty dla zwierząt nadal nabywaliśmy przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, które nie były zamykane, ale na znaczeniu wyraźnie zyskał też kanał e-commerce. Według różnych szacunków wartość całego rynku online w 2020 wzrosła o 38%. Wartość sprzedaży artykułów dla zwierząt zanotowała wzrost na poziomie wyższym niż rynek. Maxi Zoo zaznacza, że e-sklep marki (uruchomiony pod koniec 2019 r.) odnotował trzycyfrowy wzrost obrotów 2020 vs. 2019.

- Sklepy stacjonarne są i zawsze będą interesujące, ponieważ klienci szukają rzeczywistych doświadczeń – przekonuje Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
–  Obecnie ruch w centrach handlowych zmalał o mniej więcej 20-30%, podczas pierwszego lockdownu był to spadek nawet o 80-90%.  Mimo tych przeciwności uważam, że to był dobry rok dla branży zoologicznej w Polsce. W Maxi Zoo nie tylko udało się zachować wszystkie miejsca pracy, ale otworzyliśmy też 5 nowych lokalizacji m.in. w Szczecinie, Wałbrzychu, Częstochowie i Łodzi – zaznacza Wojciech Kamiński.

Do końca roku sieć planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów stacjonarnych. Przedstawiciele firmy podkreślają, że realizacja tych zamiarów będzie uzależniona od ogólnej kondycji gospodarczej kraju. Jednocześnie wskazują, że pomimo złożoności ogólnej sytuacji rynkowej, obroty Maxi Zoo wzrosły w 2020 roku o ponad 40% w stosunku do roku poprzedniego, co jest dobrym prognostykiem utrzymania silnego trendu wzrostu branży produktów dla zwierząt w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8424

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.