PARTNER PORTALU

Maxi Zoo stawia na omnikanałowość, będzie testować nowy format sklepów

Autor: PB 30 czerwca 2021 21:30

Maxi Zoo stawia na omnikanałowość, będzie testować nowy format sklepów W III kwartale zaczniemy testować wysyłanie produktów ze sklepów zamiast z magazynu, a także stacjonarny odbiór zamówień internetowych - mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. Fot. materiały prasowe

Wzrost liczby zwierząt w gospodarstwach domowych oraz coraz większa wartość zakupów produktów dodatkowych, czyli akcesoriów i zabawek spowodują, że branża zoologiczna w Polsce będzie rosnąć. W ten trend wpisuje się sieć Maxi Zoo, która chce rozwijać różne opcje dostaw i odbioru produktów oraz testować format mniejszych sklepów.

- Branża zoologiczna w Polsce będzie rosnąć średnio o 5-8 procent rocznie – prognozuje Euromonitor International. W 2019 roku wartość rynku wyniosła 1, 065 mld euro, w 2020 szacunkowy wzrost był na poziomie 11 procent. Główne powody są dwa – rośnie liczba zwierząt w gospodarstwach domowych oraz zwiększa się wielkość zakupów produktów dodatkowych, czyli akcesoriów i zabawek – mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Pandemia spowodowała wzrost liczby zwierząt w polskich domach – Euromonitor podaje, że obecnie mamy ponad 7,8 miliona psów, 6,8 miliona kotów i około 1 miliona małych zwierząt domowych. Wyraźnie zwiększa się także ich humanizacja. Ma to bezpośrednie przełożenie na obserwowane wzrosty w branży zoologicznej, która pomimo pewnych perturbacji związanych z pandemią przetrwała ubiegły rok bez strat.

- W pierwszych miesiącach pandemii obroty w niektórych punktach, które są ulokowane w centrach handlowych, spadły nawet o  80 procent, jednak w drugiej połowie roku radziliśmy sobie dobrze. Finalnie zwiększyliśmy przychody rok do roku, pomimo, że otworzyliśmy tylko 5 z planowanych 10 sklepów – powiedział Wojciech Kamiński.

W 2020 r. Maxi Zoo skoncentrowało się, podobnie jak konkurencja, na przetrwaniu, wdrażanie innowacji zostało przesunięte na kolejne lata. Jedną z nich będzie nowy format sklepów. W Polsce większość sklepów zoologicznych to niewielkie, kilkudziesięciometrowe punkty. Maxi Zoo wyróżnia się na rynku placówkami o powierzchni 400, a nawet 650 metrów. Ze względu na problem z dobrymi lokalizacjami tej wielkości, firma będzie testować około trzystumetrowe sklepy.

Pierwszy z nich, w bloku na warszawskim Żoliborzu, właśnie został uruchomiony, do końca roku powstanie jeszcze jeden. Jeżeli ten format się sprawdzi, w 2022 r. zostaną otwarte kolejne sklepy tej wielkości. Obecnie około 80 procent sklepów Maxi Zoo znajduje się w parkach handlowych, a pozostałe w galeriach i firma nie ma zamiaru zmieniać tych proporcji.

W Polsce około 80 procent wydatków na zwierzęta domowe stanowi podstawowa karma, ale, ze względu na coraz częstsze traktowanie zwierząt jak członków rodziny, coraz szybciej wzrasta zainteresowanie akcesoriami i wszelkiego rodzaju usługami (szkoleniowymi, groomerskimi, weterynaryjnymi, ubezpieczeniowymi itd.).





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.