MediaMarkt i Saturn rosną na sprzedaży stacjonarnej. Online mocno w dół

- W drugim kwartale obroty Ceconomy wzrosły o 18,8%, do 5 mld euro. Wcześniejsza strata operacyjna w wysokości 146 mln euro została zmniejszona do 62 mln euro.
- Za wzrost wskaźnika zysku odpowiadają Niemcy i Holandia, w których w 2021 r. obowiązywały lockdowny i dlatego kraje te stanowiły słabą bazę porównawczą.
W ciągu całego pierwszego półrocza obroty nieznacznie wzrosły, o 2,1%, a wynik operacyjny wzrósł o 12 mln euro, do 212 mln euro. Marża brutto poprawiła się o 2,2 punktu procentowego, do 17,1%, dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży fizycznej i usług.
MediaMarkt i Saturn: Klienci chcą usług
Usługi i rozwiązania dla klientów wzrosły o 54,5% i stanowiły 6,1% całkowitych przychodów w drugim kwartale. Ze względu na wysoką inflację, ale także silną presję konkurencyjną, Ceconomy trudno było podnieść ceny i w efekcie marża na produktach spadła.
E-commerce osiągnął już swój szczyt
Dziś jedna czwarta obrotów pochodzi ze sprzedaży internetowej, podczas gdy przed pandemią udział ten wynosił tylko 14%. W okresach lockdownów jedna trzecia całej sprzedaży odbywała się online. Jednak sprzedaż internetowa spadła o 40% w drugim kwartale, osiągając 1,26 mld euro. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy sprzedaż internetowa spadła o 28%.
Przez cały rok Ceconomy spodziewa się lekkiego wzrostu obrotów, a przede wszystkim wyraźnej poprawy zysków. Firma nie została dotknięta wojną na Ukrainie, a poziom dostaw jest nieco lepszy, choć nowym wyzwaniem są blokady w Chinach. Dlatego też sieci elektroniczne skupiają się na uzupełnianiu zapasów, zwiększeniu liczby dostawców i rozwiązaniach wielokanałowych.