Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Moda przyszłości - będzie nas ubierać sztuczna inteligencja?

Start-up Finesse zebrał 4,5 miliona dolarów na kolekcję odzieży zaprojektowana przez sztuczną inteligencję .Algorytmy tworzą modę, podążając za młodymi ludźmi w mediach społecznościowych.
Reklama

Finesse nie ma jeszcze całej kolekcji: młoda firma sprzedawała artykuły tylko za pośrednictwem kilku partnerów, których klienci mogli głosować na projekty i zamawiać limitowane edycje w przedsprzedaży.

Finesse nie wierzy już w stałe kolekcje projektantów. Start-up chce tworzyć unikatowe kolekcje, wyłącznie w oparciu o analizę danych konsumenckich. Dyrektor generalny start-upu, Ramin Ahmari, patrzy na modę „w taki sam sposób, w jaki ekonomista lub inwestor patrzy na akcje”.

Ahmari twierdzi, że giełda jest znacznie bardziej nieprzewidywalna niż branża modowa. Finesse jako pierwszy zastosował w branży narzędzia technologiczne, takie jak analiza języka naturalnego i deep learning. Dostępnych jest wiele informacji: od tego, co noszą influencerzy, po codzienne posty na TikToku. Ahmari uważa, że dzięki sztucznej inteligencji może przewidywać trendy jeszcze zanim staną się masowe. Jak to działa?

Po zauważeniu trendu algorytmy przejmują proces projektowania - w razie potrzeby wspomagane są przez „prawdziwych” ludzi. Wszystkie projekty będą neutralne pod względem płci.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum