Moda przyszłości - będzie nas ubierać sztuczna inteligencja?

Autor: dlahandlu.pl 1 lutego 2021 14:11

Moda przyszłości - będzie nas ubierać sztuczna inteligencja? To koniec ery projektantów? fot. za Finesse/Techcrunch

Start-up Finesse zebrał 4,5 miliona dolarów na kolekcję odzieży zaprojektowana przez sztuczną inteligencję .Algorytmy tworzą modę, podążając za młodymi ludźmi w mediach społecznościowych.

Finesse nie ma jeszcze całej kolekcji: młoda firma sprzedawała artykuły tylko za pośrednictwem kilku partnerów, których klienci mogli głosować na projekty i zamawiać limitowane edycje w przedsprzedaży.

Finesse nie wierzy już w stałe kolekcje projektantów. Start-up chce tworzyć unikatowe kolekcje, wyłącznie w oparciu o analizę danych konsumenckich. Dyrektor generalny start-upu, Ramin Ahmari, patrzy na modę „w taki sam sposób, w jaki ekonomista lub inwestor patrzy na akcje”.

Ahmari twierdzi, że giełda jest znacznie bardziej nieprzewidywalna niż branża modowa. Finesse jako pierwszy zastosował w branży narzędzia technologiczne, takie jak analiza języka naturalnego i deep learning. Dostępnych jest wiele informacji: od tego, co noszą influencerzy, po codzienne posty na TikToku. Ahmari uważa, że dzięki sztucznej inteligencji może przewidywać trendy jeszcze zanim staną się masowe. Jak to działa?

Po zauważeniu trendu algorytmy przejmują proces projektowania - w razie potrzeby wspomagane są przez „prawdziwych” ludzi. Wszystkie projekty będą neutralne pod względem płci.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8383
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.