PARTNER PORTALU

Monnari szacuje, że niehandlowe niedziele były jedną z przyczyn spadku sprzedaży

Autor: PAP Biznes 22 maja 2018 14:10

Grupa Monnari szacuje, że przychody w I kwartale niższe rok do roku, między innymi z powodu niehandlowych niedziel. - Widać wpływ zakazu handlu w niedziele. W poszczególnych dniach tygodniach obroty są wyższe, ale suma sumarum przez niehandlowe niedziele sprzedaż jest redukowana - powiedział prezes Monnari Mirosław Misztal na wtorkowej konferencji prasowej.

 Grupa Monnari, której marża brutto na sprzedaży wzrosła w I kwartale o 6,52 p.p., chce utrzymać pozytywne trendy na osiąganej marży w kolejnych kwartałach.

"Naszym celem jest utrzymanie pozytywnego trendu na osiąganej marży. Aktywnie poszukujemy nowych dostawców, renegocjujemy ceny u dotychczasowych dostawców, prowadzimy aktywną politykę przecen dostosowaną do zachowania konkurencji” - powiedział Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy Monnari.
 
W I kwartale 2018 roku marża brutto na sprzedaży wzrosła o 6,52 p.p. do 54,49 proc. i, jak podała spółka, był to najlepszy wynik od czterech lat.
 
Przychody grupy spadły jednak w tym okresie o 10,2 proc. rdr do 48,4 mln zł.
 
"Dobrze byłoby rosnąć, ale ważniejszym jest uzyskiwanie odpowiednich marż” - powiedział dyrektor.
 
Wskazał, że w I kwartale ubiegłego roku spółka miała dużo większą presję na pozbywanie się kolekcji jesienno-zimowych, co skutkowało większymi wyprzedażami. Z kolei w tym roku na poziom sprzedaży negatywnie wpłynął zakaz handlu w niedziele.
 
"W tym roku postawiliśmy sobie za cel koncentrację na osiąganiu odpowiedniej marży. Przychody były w I kwartale niższe rok do roku, bo była inna struktura zatowarowania, niższa sprzedaż hurtowa i efekt wolnych niedziel - zwiększenie sprzedaży w soboty i wzrost w internecie nie pokrywa tego ubytku” - powiedział Kolbuszewski.
 
"Widać wpływ (zakazu handlu w niedziele – przyp. PAP Biznes). Jesteśmy wyżej pozycjonowaną marką, to nie jest segment ekonomiczny. Zauważamy, że trochę nam brakuje sprzedaży. W poszczególnych dniach tygodniach obroty są wyższe, ale suma sumarum przez niehandlowe niedziele jest ona redukowana” - powiedział prezes Mirosław Misztal.
 
Spółka liczy jednak na odwrócenie negatywnego trendu sprzedaży.
 
"Liczymy, że gdy uda się wrócić z przychodami i przy utrzymaniu rentowności powinno się to przełożyć na lepsze wyniki” - powiedział Miłosz Kolbuszewski.
 
W I kwartale strata operacyjna grupy Monnari wyniosła ok. 1 mln zł wobec 1,2 mln zł straty rok wcześniej. Strata netto wyniosła 0,9 mln zł wobec 0,6 mln zł przed rokiem.
 
"W kwietniu była poprawa marży. W maju widzimy większą dynamikę sprzedaży i marży" - powiedział prezes Mirosław Misztal.
 
W I kwartale spółce pomógł korzystniejszy kurs dolara w stosunku do złotego (rozliczanie zakupów produkcji), który spadł o 13,5 p. proc. na koniec marca. Dyrektor finansowy zauważył, że w ostatnim czasie dolar się nieco umocnił i będzie to odzwierciedlone w kolekcji jesień-zima 2018 r.
 
Kolbuszewski dodał, że spółka stara się kontrolować koszty działalności.
 
"W efekcie przyrost kosztów na m. kw. był wolniejszy niż przyrost powierzchni” - powiedział.
 
Koszty sprzedaży i koszty ogólne zarządu wzrosły o 3,5 proc., podczas gdy powierzchnia handlowa wzrosła o 5 proc. rdr.
 
"Pracujemy, by działalność prowadzić w jak najbardziej racjonalny sposób. Koszty wynagrodzeń i czynszów mają jednak tendencję do wzrostu" - powiedział Miłosz Kolbuszewski.
 
Na koniec marca sieć Monnari liczyła 164 salony o łącznej powierzchni 33,4 tys. m kw. W tym roku powierzchnia handlowa sieci może wzrosnąć o 3-5 proc.
 
"Zakładamy, że powierzchnia handlowa sieci może się zwiększyć o 3-5 proc., może nawet 7 proc." - powiedział prezes Misztal.
 
Z punktu widzenia rozwoju grupy istotne znaczenie może mieć zakończenie negocjacji z Gino Rossi w sprawie przejęcia akcji Simple Creative Products. Monnari ma prawo pierwokupu do końca maja.
 
"Rozmawiamy na temat warunków, parametrów transakcji" - powiedział prezes Misztal.
 
Monnari złożyło już do UOKiK wniosek o koncentrację.
 
"Spodziewamy się niedługo decyzji UOKiK w tym zakresie, jeszcze w ubiegłym tygodniu prowadziliśmy korespondencję w tym zakresie. Wydaje się, że nasz temat nie jest skomplikowany i liczymy, że w ciągu kilku tygodni będą informacje" - powiedziała dyrektor ds. organizacyjno-prawnych Anna Augustyniak - Kala.
 
Monnari nie wyklucza kolejnych akwizycji. 

Przeczytaj także:

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.