PARTNER PORTALU

Monnari Trade: 2020 rok był czasem walki o przetrwanie

Autor: PAP 10 maja 2021 10:00

Monnari Trade zamknęła 2020 rok stratą na poziomie sprzedaży, działalności operacyjnej i gospodarczej, aż do końcowego wyniku na poziomie straty w wysokości 11,9 mln zł, w porównaniu do zysku w 2019 r. w wysokości 0,2 mln zł. - Miniony rok był czasem walki o przetrwanie - ocenia Mirosław Misztal, prezes i jeden z założycieli Monnari Trade.


Jak podkreśla prezes Monnari Trade, pandemia COVID-19 zdeterminowała wszystkie aspekty działania giełdowej spółki odzieżowej, począwszy od braku możliwości generowania przychodów w czasie zamknięć gospodarki, poprzez drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych i spadek konsumpcji prywatnej, a skończywszy na obawach o zdrowie naszych pracowników i ich rodzin.

Monnari liczy na finalizację w najbliższych tygodniach rozmów z Polskim Funduszem Rozwoju w sprawie uzyskania wsparcia w ramach tarczy dla dużych firm - poinformowali przedstawiciele spółki.

Jak poinformował prezes Mirosław Misztal, rozmowy są trudne, a jednym z warunków pozyskania pomocy jest ograniczenie wydatków. W tej sytuacji ograniczona byłaby możliwość kontynuacji skupu akcji własnych.

Spółka podała w raporcie rocznym, że negocjuje z PFR warunki umowy pożyczki preferencyjnej. Prowadzi też rozmowy w sprawie pozyskania dodatkowych źródeł finansowania z bankami komercyjnymi.

W 2020 roku przychody ze sprzedaży spadły w grupie o 25,8 proc. rdr do 209,4 mln zł. Strata EBITDA wyniosła 9,1 mln zł wobec 35,1 mln zł zysku w 2019 roku. Strata netto wyniosła 30,4 mln zł wobec 11,8 mln zł zysku rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła 54,0 proc., co oznacza spadek o 3,1 p.p. rdr.

Jak poinformował prezes, początek tego roku jest nadal bardzo trudny z powodu trwającej pandemii. W ciągu czterech miesięcy handel w sklepach był możliwy tylko przez około półtora miesiąca.

Wśród priorytetowych zadań spółki na ten rok jest dalsza optymalizacja kosztów najmu oraz uważna polityka zakupowa kolejnych kolekcji. Istotnym elementem strategii jest zwiększanie sprzedaży internetowej, budowa sieci franczyzowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych.

W 2020 r. sprzedaż internetowa stanowiła ok. 16 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży towarów w porównaniu do 12 proc. w 2019 r.

Na koniec 2020 r. sprzedaż pod marką Monnari odbywała się w 160 lokalach handlowych o powierzchni 36,2 tys. m kw., a marki Femestage w 31 salonach o powierzchni 5,1 tys. m kw. Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych, głównie w miastach wojewódzkich.

ak poinformowali przedstawiciele spółki, w okresie lockdownów funkcjonowało 8 sklepów spółki, zlokalizowanych poza galeriami.

Monnari renegocjowało część umów najmu z właścicielami centrów handlowych. Jak podano, większość trwających umów najmu jest obecnie rozliczana w oparciu o wskaźnik procentowy w relacji do przychodów danego salonu. W trakcie negocjacji jest ok. 35-40 umów.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9690
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.