PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Newbridge: W tym roku wyprzedaże w galeriach są dłuższe, a przeceny większe

Autor: dlahandlu.pl 21 lipca 2020 10:17

Centra handlowe szybciej odzyskują klientów, niż prognozowano to w kwietniu. - Z jednej strony kupujących przyciąga ciekawość, z drugiej co trzeci ankietowany przez PRCH poszukuje promocji. Tych ostatnich obecnie w centrach handlowych nie brakuje – mówi Marta Drzewiecka, przedstawicielka firmy Newbridge, do której należą Nowe Czyżyny.

Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, już 79% Polaków przyznaje, że nie ma obaw przed zakupami w tego typu miejscach - podaje. Chociaż ponad połowa Polaków (52%) wciąż wybiera się do centrów handlowych po konkretne i wcześniej zaplanowane zakupy, rośnie poczucie bezpieczeństwa w czasie wizyty.

Widać to w wynikach, jakie osiągają centra handlowe, także te w Krakowie. Zarówno w dużych obiektach, jak i mniejszych centrach convenience liczba klientów systematycznie rośnie, w czym pomagają m.in. trwające teraz letnie wyprzedaże. Najlepszym na to przykładem jest jedno z najdłużej działających w Krakowie centrów handlowych  - Nowe Czyżyny.  Tylko w pierwszych dwóch tygodniach lipca na zakupy wróciło tutaj już blisko 90 proc. klientów - informują przedstawiciele Nowych Czyżyn.

- Powrót klienta jest zauważalny gołym okiem. Od blisko 3 miesięcy notujemy nieprzerwanie rosnącą liczbę odwiedzających z poziomu ponad 82 proc. w maju do poziomu nawet 95 proc. w czerwcu. Także lipiec przynosi dalsze wzrosty i to oscylujące aż 10 punktów procentowych ponad trendem dla rynku, jaki w małych i średnich centrach notuje Polska Rada Centrów Handlowych - mówi Marta Drzewiecka.

Na rynku mamy obecnie szczyt sezonu wyprzedażowego, który w tym roku jest szczególnie intensywny. Powód? Ceny już na wstępie zostały ścięte nawet o 60%, a znawcy rynku mówią, że w kolejnej odsłonie wyprzedaży obniżki mogą sięgnąć nawet 80%. W sprzedaży jest także znacznie więcej towaru. Marki muszą bowiem wyprzedać rzeczy zarówno z kolekcji wiosennych, jak i letnich.

- Tegoroczny sezon wyprzedaży jest nieco inny, niż w latach ubiegłych. Na przykład widzimy, że będzie on dłuższy niż to miało miejsce w przeszłości. W Nowych Czyżynach wyprzedaże trwają  już od połowy czerwca i zapewne w niektórych sklepach potrwają do końca sierpnia - mówi.

Niższe ceny w sklepach to jednak nie jedyne, co przyciągnęło do sklepów. - Już pierwsze dni po lockdownie pokazały, że klienci spragnieni są zakupów, a nawet gotowi są na tzw. revenge shopping, czyli zakupy, które zrekompensują długotrwały brak dostępu do sklepów. Prognozowano, że do centrów handlowych wróci około 35-40 proc. klientów. W Nowych Czyżynach już w pierwszym tygodniu zanotowaliśmy powrót ponad 80 proc. kupujących. Wpływ na to miało kilka czynników - mówi Drzewiecka.

Wśród nich jest m.in. dostęp do oferty. Gdy wiele obiektów w Krakowie wciąż zmaga się z przywróceniem oferty do stanu sprzed pandemii, w Nowych Czyżynach otwarte są wszystkie sklepy. - Udało się nam uniknąć sytuacji, w której klient odbija się od zamkniętego sklepu. Wręcz przeciwnie, nasi najemcy wrócili ze swoją ofertą w komplecie - mówi.

Centrum Nowe Czyżyny zlokalizowane jest w Krakowie przy ul. Medweckiego 2. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię ponad 31 tys. m kw. GLA i liczy sobie 77 sklepów, restauracji i punktów usługowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6221
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    18,15

  • Min

    16,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.