PARTNER PORTALU

Nielsen: Rynek kosmetyczny podatny na trendy. Maseczki hitem sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 7 maja 2018 14:09

Rynek kosmetyczny, bardziej niż którykolwiek inny rynek sektora FMCG, jest napędzany trendami. Zauważalna jest też coraz większa obecność produktów z tego koszyka w mediach społecznościowych. Rośnie popularność vlogerek kosmetycznych oraz portali o kosmetykach.

W zeszłym roku w pielęgnacji twarzy dominował temat pielęgnacji azjatyckiej a w niej największy trend zeszłego sezonu: maseczki. – Segment ten stanowiący w 2016 nieco ponad 5% wartości kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy wygenerował w ciągu roku prawie 60% wzrostu i z końcem roku 2017 przekroczył 120 mln złotych w sprzedaży. To właśnie maseczki odpowiadają za największy, bo prawie 30% udział we wzroście całej kategorii. Największą popularnością cieszyły się maseczki oczyszczające zawierające węgiel i glinkę. Ich sukces wskazuje na to, że trendy w pielęgnacji skóry nie dotyczą już tylko poszczególnych rodzajów produktów, ale też konkretnych składników, które znajdują się w produkcie – komentuje Jagoda Kimsiak, konsultantka z firmy Nielsen. 

Świat online to przede wszystkim zwykli użytkownicy, którzy dzielą się swoimi codziennymi aktywnościami w mediach społecznościowych. Oni także czynnie partycypowali w rozprzestrzenianiu mody na maseczki. – Na Instagramie jest prawie 30 tys. postów otagowanych hasztagiem #maseczka a wśród nich zdjęcia użytkowników z nałożonymi maseczkami. Użytkownicy oznaczają marki używanych przez siebie produktów, komentują swoje wrażenia i efekty ich stosowania. W ten sposób stają się swoistymi influencerami w grupie swoich znajomych – dodaje Klimsiak. Można zatem sądzić, że skuteczna komunikacja z konsumentami poprzez media społecznościowe będzie coraz bardziej zyskiwać na znaczeniu, szczególnie dla wrażliwej na nowości branży kosmetycznej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,29

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.