PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nielsen: W ciągu trzech tygodni sprzedano ponad 1 mln książek

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2019 10:40

Nielsen: W ciągu trzech tygodni sprzedano ponad 1 mln książek Fot. Shutterstock

Jak wynika z panelu księgarskiego Nielsen BookScan Polska sprzedaż książek w okresie trzech tygodni przedświątecznych wyniosła łącznie 1 075 072 egzemplarzy. Średnia cena detaliczna brutto książki wyniosła 24,68 zł.

W okresie przedświątecznym (tydz. 48., 49., 50.) najczęściej kupowanymi książkami odpowiednio w kategoriach: fiction, non-fiction, dla dzieci i młodzieży były: Księgi Jakubowe” Olgi Tokarczuk (11 333 egz.), „Powrót do Jedwabnego” Tomasza Budzyńskiego, Ewy Kurek i Wojciecha Sumlińskiego (6 722 egz.) oraz „Nela w krainie orek” Neli Małej Reporterki (3 073 egz.).  

- Nielsen BookScan Polska zarejestrował sprzedaż ponad miliona egzemplarzy książek w trzy tygodnie i jest to rekordowy wynik w naszym młodym panelu - mówi Renek Mendruń,  konsultant z Nielsen BookScan Polska

Przedświąteczne szaleństwo zakupów książek trwa około miesiąca,  kiedy łączna wartość sprzedaży oznacza dla branży „piąty kwartał”. Najczęściej to czas spektakularnych nowości lub udanych promocji. Jakie zatem książki wybieramy obecnie?

- Kupujemy coraz częściej polskich autorów. Na przedstawionej liście top 20 znalazło się 16 krajowych tytułów i tylko cztery tłumaczenia. Ten trend dotyczy wszystkich gatunków, czy to literatura piękna, czy sensacja, erotyka, sf, historia, reportaż, czy książka dla dorosłych, czy dla dzieci. Oczywiście ogromne znaczenie dla sprzedaży książek miało ogłoszenie decyzji o przyznaniu Oldze Tokarczuk Literackiej Nagrody Nobla. Od 10 października br. króluje ona  na listach bestsellerów i ma szansę, aby jeszcze w tym roku przekroczyć próg jednego miliona egzemplarzy kupionych w księgarniach. W ogóle chętnie sięgamy po nagradzane książki. Na liście top20 mamy również zdobywcę Nike 2019, czyli Mariusza Szczygła z książką „Nie ma”. Z kolei patrząc na daty wydania książek, widać, że lubimy nowości, szczególnie w przypadku kategorii non-fiction, gdzie nowość wypiera nowość - analizuje ekspert Nielsen BookScan Polska.

Nielsen BookScan obecny jest aktualnie w 11 krajach, w których na podstawie danych z kas fiskalnych bada popyt krajowy i rynek nabywcy indywidualnego (bez sprzedaży: b2b – biblioteki, szkoły, instytucje). Opis książki stanowią ISBN (EAN), tytuł, autor, wydawca, data premiery, forma oprawy, cena okładkowa (RRP). Kluczowa jest wielkość sprzedaży (vol) oraz wartość brutto (val), z czego liczona jest średnia cena detaliczna (ASP).

Nielsen BookScan Polska działa od lipca 2018 roku. Pokrywa ok. 10–15 proc. rynku księgarskiego (sieci księgarskie oraz księgarnie internetowe). Łącznie w tym kanale obserwuje około 10 mln transakcji rocznie, gdzie średnia cena detaliczna wynosi około 24 zł. Dane do Bookscan Polska dostarcza około 300 księgarń stacjonarnych (BookBook, Bookszpan, Książnica Polska, Między Kartkami, Świat Książki) i dwie księgarnie on-line (Taniaksiazka.pl i Swiatksiazki.pl).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.