Niemiecka sieć perfumerii rośnie w siłę. Rusza kolejny salon w Polsce

Rośnie sprzedaż sieci Douglas
W trzecim kwartale sprzedaż wzrosła o 9,7% do ponad 910 milionów euro. Firma rozwijała się na wszystkich rynkach, ale najsilniej w Europie Południowej oraz Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 12,1%, a handel elektroniczny o 5,2%. Działalność cyfrowa stanowi obecnie 31,9% sprzedaży detalicznej. Poprawiła się także rentowność: marża zysku operacyjnego wzrosła z 16,6 do 16,9%.
Douglas: Strategiczne decyzje przynoszą efekty
Zadowolony dyrektor generalny Sander Van der Laan wyjaśnił, że inflacja obecnie spowalnia, a dostępność produktów poprawia się. Douglas podjął też ważne decyzje strategiczne, które przynoszą efekty. Jedną z nich jest uproszczona strategia omnichannel: oprócz sklepu internetowego, portfolio sklepów stacjonarnych staje się coraz bardziej spójne z dwoma konceptami placówek („Premium” i „Luxury”) o powierzchni od 100 do 800 mkw. Sprzedawca wdraża także jedną platformę e-commerce na poziomie grupy i standaryzuje swoje operacje logistyczne - podaje serwis retaildetail.eu.
Douglas rozszerza także działalność na nowe rynki: pierwszy belgijski sklep stacjonarny właśnie został otwarty w Wijnegem (Antwerpia) po uruchomieniu sklepu internetowego w 2021 r.