Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nowatorskie produkty odzieżowe mogą dostać wsparcie z Funduszy Europejskich

Branża odzieżowa korzysta z Funduszy Europejskich w ramach w ramach Programu Inteligentny Rozwój. W konkursie można uzyskać wsparcie dla nowatorskich projektów, w tym na dostosowanie produktów do standardów ekologicznych, czy fundusze na ekspansję na nowe rynki - poinformowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Reklama

Nowa technologia włókien celulozowych, inteligenta maska antysmogowa, ekologiczne torby ze sklejki bukowej lub sosnowej, promocja produktów dla dzieci na rynkach zagranicznych - to tylko niektóre projekty polskich przedsiębiorców, które otrzymały dofinansowanie z Programu Inteligentny Rozwój (POIR) - poinformowała w czwartek Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Dodano, że wielu z nich wzięło udział w konkursach organizowanych przez PARP w ramach Programu Inteligentny Rozwój, które są przeznaczone dla mikro, małych i średnich firm. Program przewiduje wsparcie na realizację nowatorskich projektów. Pomoc jest oferowana zarówno na etapie pomysłu i badań, jak również w fazie rozwoju produktu lub usługi oraz wprowadzenia jej na rynek - wskazano.

"Sektor ten, po chwilowej niepewności i spadku sprzedaży spowodowanej pandemią, przyspieszył i rokuje wzrost sprzedaży. Dzięki pozyskanym środkom wielu firmom udało się wypromować swoje marki na rynkach zagranicznych, a ich rozpoznawalność rośnie, tym samym podnosząc ich przychody - zwróciła uwagę zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu PARP Aneta Zielińska-Sroka.

 
Według raportu PKO Banku Polskiego "Branża odzieżowa" Dopiero w 2023 r. wartość tego rynku przekroczy wielkość sprzedaży sprzed COVID-19 i będzie to poziom o 3,2 proc. wyższy niż w 2019 r. Zaznaczono, że w Polsce, odbudowie rynku sprzyja eksport odzieży, przede wszystkim do krajów UE. Udział przychodów z eksportu w przychodach ogółem branży sięga 38 proc. - wskazała PARP.

Ponadto podkreślono, że według badań Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego (BBKL) przeprowadzonego przez PARP aż 53 proc. przedstawicieli przedsiębiorstw modowych i tekstylnych jest zdania, że dostosowanie produkcji do odpowiednich standardów ekologicznych jest kluczowe dla branży w przyszłości.

 

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum