Odzieżowe i obuwnicze marki notują wzrosty sprzedaży. Liderem CCC
Najbardziej imponującym wzrostem może pochwalić się CCC, który w całym 2017 roku osiągnął 4,19 mld zł sprzedaży. Oznacza to wzrost rok do roku o ponad 31 proc. Przychody ze sprzedaży spółki Bytom wzrosły o 20 proc., do niemal 180 mln zł.
LPP i Vistula zanotowały wzrosty kilkunastoprocentowe, przy czym LPP, z imponującym wynikiem ponad 7 mld zł przedstawił największe przychody w grupie spółek odzieżowych i obuwniczych. Sprzedaż wzrosła o 17 proc. Na podobnym poziomie – 16 proc. – był wzrost Vistuli, której przychody wyniosły w ubiegłym roku 387,6 mln zł.
Jednocyfrowe wzrosty sprzedaży udało się osiągnąć trzem kolejnym firmom - Gino Rossi (wzrost sprzedaży o 6 proc., do 283,6 mln zł), Wojasowi (wzrost o 3,3 proc., do 237 mln zł) i TXM (wzrost o 1 proc., do 381 mln zł). Przypomnijmy, że TXM odbudowuje sprzedaż po kłopotach z pierwszej połowy roku, wynikających z zaburzenia zatowarowania sklepów jako konsekwencji nieudanego wdrożenia nowego systemu IT.
Niewiele, bo o 0,7 proc., obniżyły się przychody spółki Redan i po 12 miesiącach 2017 r. wyniosły 615 mln zł.
Spory spadek przychodów, bo o niemal 11 proc., pokazała natomiast spółka Intersport. Przychody za cały 2017 roku wyniosły 182,9mln zł.