Pandemia niestraszna Zarze - 866 mln euro zysku

Pomimo koronakryzysu przychody grupy modowej Inditex znów rosną. Szczególnie zadowalające są wyniki sprzedaży online.
Inditex, grupa stojąca za znanymi markami modowymi, takimi jak Zara, Bershka, Massimo Dutti i Pull & Bear, osiągnęła obrót w wysokości 6,1 miliarda euro w trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego. To spadek o 10 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, ale wyraźna poprawa w porównaniu ze spadkiem w drugim i pierwszym kwartale, odpowiednio o 31 i 44 proc.
Są to zachęcające wyniki, biorąc pod uwagę, że około 5 proc. sklepów grupy było zamkniętych w trzecim kwartale, a 88 proc. sklepów działało z ograniczeniami. Sprzedaż online wzrosła aż o 76 proc. Grupa była w stanie zmniejszyć koszty operacyjne o 17 proc. oraz zmniejszyć zapasy o 11 proc. W rezultacie Inditex osiągnął zysk netto w wysokości 866 milionów euro.
Przeczytaj także:
Dla prezesa Pablo Isli mocne liczby są dowodem na to, że grupa jest na dobrej drodze. Inditex jest mocno zaangażowany w integrację sklepów fizycznych ze środowiskiem internetowym. Dla każdej marki grupa otwiera większe i ekologiczne oraz zdigitalizowane sklepy, w których może znacznie wydajniej zarządzać zapasami.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 10:46 PepsiCo i Beyond Meat tworzą tej Planet Partnership
- 10:35 Prof. Horban: należy odmrażać gospodarkę, ale powoli
- 10:27 Rok 2021: możemy liczyć na podwojenie obrotów e-handlu
- 10:20 Rodzina Mulinez, właściciele Auchan zakładają spółkę nieruchomościową Nhood
- 10:20 Prezes PFR: otwarcie placówek gastronomicznych możliwe w maju
- 10:12 Udany debiut InPostu w Amsterdamie
- 10:09 Primavera Parfum chce zwiększyć przychody o 20 proc.
- 10:08 Gemini Park: Pandemia pokazała jak ważna jest lokalność
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Barbora rusza z e-sklepem w Warszawie. Do maja darmowa dostawa
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Grodzisk), Internetowa, 40.26 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Gdańsk Jasień (Kiełpinek), Sympatyczna, 63.20 m², wynajmę mieszkanie
- Dom, Wrocław Żerniki (Fabryczna), Gromadzka, 82.20 m², sprzedam dom
- Lokal użytkowy, Gdańsk, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, 91.50 m², sprzedam lokal użytkowy
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.