Pepco dołącza do akcji Better Cotton

Better Cotton (BC) to jedna z największych na świecie organizacji non-profit zajmujących się edukowaniem i wspieraniem rolników w zrównoważonej produkcji bawełny. Tylko w latach 2019-2020 na całym świecie przeszkoliła 2,4 miliona rolników w ramach bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych w zakresie mniejszego zużycia wody, dbania o stan gleby i siedlisk przyrodniczych, ograniczania pestycydów oraz troski o dobro i prawa pracowników.
Produkty z logo BC już wkrótce dostępne w Pepco
Niedługo na półkach Pepco będzie można znaleźć produkty oznaczone logo Better Cotton. Logotyp nie oznacza przy tym, że produkt jest wykonany w całości z bawełny BC. Dzieje się tak, ponieważ bawełna pozyskiwana za pośrednictwem BC jest mieszana z inną bawełną w drodze od pola do produktu końcowego. BC nazywa to „mass balance system”. Podobnie jest przy zakupie energii odnawialnej: kupując zieloną energię, przyczyniamy się do rozwoju czystszej produkcji, ale nie zapewniamy za każdym razem, że w gniazdku będzie płynęła tylko taka energia.

Czytaj więcej
Pepco szuka pracowników. Chce ich mieć ponad 29 tysięcy
Pozyskując bawełnę za pośrednictwem Better Cotton, firma przyczynia się do podnoszenia standardów produkcji bawełny, co przekłada się na dobrostan rolników i lokalnego środowiska (więcej informacji na: bettercotton.org).
– Tekstylia stanowią znaczącą część naszego asortymentu, dlatego przywiązujemy dużą wagę do odpowiedzialnego pozyskiwania surowców wchodzących w ich skład. Do tej pory nasi klienci mogli znaleźć w sklepach Pepco produkty z międzynarodowymi certyfikatami GOTS czy OEKO-TEX, a także kolekcje ubrań z bawełny organicznej. Już wkrótce w ofercie pojawią się artykuły oznaczone logo BC. Dołączając do Better Cotton, przyczyniamy się do poprawy warunków życia rolników na całym świecie i rozwoju edukacji w zakresie odpowiedzialnych metod uprawy oraz przetwarzania bawełny. Co więcej, dzięki atrakcyjnym cenom, zapewniamy konsumentom łatwiejszy dostęp do zrównoważonych produktów. W konsekwencji, wspólnie tworzymy bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.
Zrównoważone produkty dostępne dla każdego
Partnerstwo z Better Cotton to kolejny kamień milowy na drodze realizacji celów określonych w strategii ESG Pepco, zakładającej m. in. konsekwentne rozszerzanie asortymentu zrównoważonych produktów. W ubiegłym roku spółka Pepco Poland, również jako pierwsza w Polsce, podpisała międzynarodową umowę licencyjną z Forest Stewardship Council®. Certyfikat FSC ma już ponad 130 produktów z oferty Pepco, w tym drewniane zabawki, artykuły papiernicze, torby prezentowe czy akcesoria z kategorii „party” oraz „dom”. W asortymencie marki nie brakuje także produktów z innymi międzynarodowymi certyfikatami, takimi jak Organic Content Standard, Global Recycled Standard czy Recycled Claim Standard, a także wspomnianymi już GOTS i OEKO-TEX. W ofercie dostępne są także produkty biodegradowalne oraz wytworzone z materiałów naturalnych.
W ciągu najbliższych kilku lat Pepco zamierza dwukrotnie zwiększyć liczbę bardziej zrównoważonych produktów w swoim asortymencie. W ten sposób marka chce budować przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw oraz ułatwiać klientom podejmowanie bardziej odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Wszystko to dzięki dużej dostępności certyfikowanych produktów w przystępnych cenach.