PARTNER PORTALU

Pepco w ciągu roku otworzyło 299 sklepów na wszystkich rynkach

Autor: PB 24 czerwca 2021 10:10

Pepco w ciągu roku otworzyło 299 sklepów na wszystkich rynkach W pierwszym półroczu otwarto 129 nowych sklepów PEPCO netto. Fot. materiały prasowe

Grupa Pepco w pierwszym półroczu 2020/2021 zwiększyła sprzedaż ogółem o 9 proc. rdr przy stałym kursie walutowym, natomiast przychody LfL spadły o 2,1 proc. Grupa otworzyła w tym okresie 225 nowych sklepów na wszystkich rynkach. W Polsce ruszyło m.in. 13 sklepów Dealz.


Grupa zwiększyła przychody ze sprzedaży ogółem o 9 proc. Natomiast ogółem przychody LFL spadły o 2,1 proc.

W sumie, pod wszystkimi markami grupy w pierwszej połowie roku otwarto 225 nowych sklepów.

Grupa zwiększyła podstawowy wynik EBITDA o 46,7 mln euro, tj. o 16,8%

Jak podała spółka, wzrost przychodów ze sprzedaży ogółem o 9 proc. (przy założeniu stałego kursu walutowego) wynikał w dużej mierze z otwierania kolejnych sklepów wszystkich marek detalicznych i we wszystkich krajach, w których prowadzona jest działalność.

Przychody sklepów prowadzących sprzedaż w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła o 5 proc., czyli w tempie podobnym jak w trzech ostatnich latach poprzedzających pandemię COVID-19.

Natomiast ogółem przychody LFL spadły o 2,1 proc., co wynika z utraty ok. 15 proc. tygodni handlowych wskutek zamknięć sklepów w całej Grupie w związku z pandemią.

W pierwszym półroczu otwarto 129 nowych sklepów PEPCO netto, co obejmuje 25 sklepów w strategicznych lokalizacjach w Europie Zachodniej (Włochy - 20) oraz poza UE (Serbia - 5). W całym roku otwarto 299 sklepów pod marką Pepco, co oznacza wzrost o 15,5% w zestawieniu z ubiegłym rokiem

W sumie, pod wszystkimi markami grupy w pierwszej połowie roku otwarto 225 nowych sklepów. W ujęciu rok do roku oznaczało to powiększenie sieci sklepów Grupy o 402 placówki, tj. wzrost o 14,1% w porównaniu z poprzednim rokiem.

W segmencie Poundland Dealz, po wielu przeprowadzonych próbach i testach oferty dla klientów oraz modelu biznesowego, grupa kontynuowała rozbudowę sieci Dealz w Hiszpanii i w Polsce, otwierając w tych krajach odpowiednio 14 i 13 sklepów. Na koniec okresu marka Dealz prowadziła działalność w 123 lokalizacjach, co oznaczało wzrost o 27 sklepów (28%) od początku roku obrotowego, przyspieszając realizację przyjętych planów rozwoju sieci.

Jak podano, wzrost podstawowego wyniku EBITDA o 46,7 mln euro, tj. o 16,8%, wynika z dalszego wzrostu przychodów, zwiększenia marży brutto i skutecznego zarządzania kosztami.

- W najbliższym okresie spodziewamy się, że otoczenie, w którym działamy, pozostanie zmienne i wymagające, ale sądzimy, że zachowania konsumentów powrócą do normalności, wraz z tym jak ograniczenia związane z COVID-19, które mają wpływ na klientów, będą z czasem znoszone - mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9586
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,39

  • Śr

    4,53

  • Min

    3,94

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.