Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Pepco w ciągu roku otworzyło 299 sklepów na wszystkich rynkach

Grupa Pepco w pierwszym półroczu 2020/2021 zwiększyła sprzedaż ogółem o 9 proc. rdr przy stałym kursie walutowym, natomiast przychody LfL spadły o 2,1 proc. Grupa otworzyła w tym okresie 225 nowych sklepów na wszystkich rynkach. W Polsce ruszyło m.in. 13 sklepów Dealz.


Reklama

Grupa zwiększyła przychody ze sprzedaży ogółem o 9 proc. Natomiast ogółem przychody LFL spadły o 2,1 proc.

W sumie, pod wszystkimi markami grupy w pierwszej połowie roku otwarto 225 nowych sklepów.

Grupa zwiększyła podstawowy wynik EBITDA o 46,7 mln euro, tj. o 16,8%

Jak podała spółka, wzrost przychodów ze sprzedaży ogółem o 9 proc. (przy założeniu stałego kursu walutowego) wynikał w dużej mierze z otwierania kolejnych sklepów wszystkich marek detalicznych i we wszystkich krajach, w których prowadzona jest działalność.

Przychody sklepów prowadzących sprzedaż w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła o 5 proc., czyli w tempie podobnym jak w trzech ostatnich latach poprzedzających pandemię COVID-19.

Natomiast ogółem przychody LFL spadły o 2,1 proc., co wynika z utraty ok. 15 proc. tygodni handlowych wskutek zamknięć sklepów w całej Grupie w związku z pandemią.

W pierwszym półroczu otwarto 129 nowych sklepów PEPCO netto, co obejmuje 25 sklepów w strategicznych lokalizacjach w Europie Zachodniej (Włochy - 20) oraz poza UE (Serbia - 5). W całym roku otwarto 299 sklepów pod marką Pepco, co oznacza wzrost o 15,5% w zestawieniu z ubiegłym rokiem

W sumie, pod wszystkimi markami grupy w pierwszej połowie roku otwarto 225 nowych sklepów. W ujęciu rok do roku oznaczało to powiększenie sieci sklepów Grupy o 402 placówki, tj. wzrost o 14,1% w porównaniu z poprzednim rokiem.

W segmencie Poundland Dealz, po wielu przeprowadzonych próbach i testach oferty dla klientów oraz modelu biznesowego, grupa kontynuowała rozbudowę sieci Dealz w Hiszpanii i w Polsce, otwierając w tych krajach odpowiednio 14 i 13 sklepów. Na koniec okresu marka Dealz prowadziła działalność w 123 lokalizacjach, co oznaczało wzrost o 27 sklepów (28%) od początku roku obrotowego, przyspieszając realizację przyjętych planów rozwoju sieci.

Jak podano, wzrost podstawowego wyniku EBITDA o 46,7 mln euro, tj. o 16,8%, wynika z dalszego wzrostu przychodów, zwiększenia marży brutto i skutecznego zarządzania kosztami.

- W najbliższym okresie spodziewamy się, że otoczenie, w którym działamy, pozostanie zmienne i wymagające, ale sądzimy, że zachowania konsumentów powrócą do normalności, wraz z tym jak ograniczenia związane z COVID-19, które mają wpływ na klientów, będą z czasem znoszone - mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum