Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Podatek detaliczny i pandemia pogłębiły stratę Drogerii Natura

Drogerie Natura to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku sieci drogeryjnych. Niestety pandemia ma negatywny wpływ na rozwój sprzedaży w sklepach stacjonarnych stanowiących w dalszym ciągu główne źródło przychodu firmy.
Reklama

Pierwsze drogerie Natura powstały w Warszawie w 1997 r. Obecnie sieć obejmuje blisko 300 sklepów stacjonarnych (własnych i agencyjnych), zlokalizowanych na terenie całego kraju, a także drogerię internetową. 100% udziałów należy do Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V. z siedzibą w Amsterdamie.

E-commerce nie uratował sprzedaży Drogerii Natura

Spółka Natura na koniec 2021 roku miała 265 drogerii własnych i agencyjnych. Spółka podaje, że pandemia koronawirusa SARSCoV-2 w roku 2021 miała dalszy negatywny wpływ na rozwój sprzedaży w sklepach stacjonarnych stanowiących w dalszym ciągu główne źródło przychodu firmy.

- Mimo ograniczenia w handlu w sklepach stacjonarnych spółka zwiększyła tempo sprzedaży w drogerii internetowej. Średni wzrost sprzedaży towarów w eCommerce w całym roku wyniósł ponad 50%., jednak wzrost ten nie był w stanie pokryć utraconego obrotu w sklepach stacjonarnych. Zarząd spółki podjął wszelkie możliwe kroki w celu zniwelowania skutków pandemii, której następstwem był spadek liczby klientów w sklepach stacjonarnych. Spadek sprzedaży został w dużej mierze skompensowany poprzez ograniczenie kosztów osobowych (przy jednoczesnym utrzymaniu zatrudnienia personelu na etatach), renegocjacji umów najmu - komentuje zarząd firmy.

Wyniki finansowe

Niestety ze względu na brak programów pomocowych, z których mogła by skorzystać spółka, spółka osiągnęła wynik EBITDA na poziomie -18.4 mln zł. 

Dodatkowo w 2021 roku został wprowadzony podatek detaliczny, który pogłębił stratę spółki o kolejne 1.6 mln zł.

Zdaniem zarządu spółka jest w stanie kontynuować działalność mając na uwadze wsparcie GK Pelion, CEPD N.V i konsorcjum banków Alior i Erste.

Przychody firmy za 2021 r. to 463 460 349,19 zł; koszty 498 855 312,13 zł a strat netto 35 394 962,94 zł.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum