Podczas odnowień umów Wojas renegocjuje stawki najmu w galeriach

Skonsolidowany rozszerzony raport kwartalny Grupy Kapitałowej WOJAS za 3 kwartał 2017 r. zanotował 28,6 proc. dynamikę wzrostu r/r, a wielkość tej sprzedaży po 9 miesiącach 2017 r. wyniosła 13,4 mln zł. Tym samym udział sklepu internetowego w krajowej sprzedaży detalicznej wyniósł 11 proc.
W ciągu roku sieć Wojas zwiększyła się o 3 salony, przyrost sieci nastąpił w Rumunii. Związane jest to ze zmianami w zachowaniu konsumentów, którzy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych. Dlatego podczas odnowień umów najmu w pierwszej kolejności skupia się na renegocjacji stawek czynszowych, a gdy analiza rentowności sklepu wskazuje na trwałą nierentowność – zapada decyzja o likwidacji salonu. Jednocześnie wciąż poszukując nowych atrakcyjnych lokalizacji w Polsce pod nowe salony.
Po 9 miesiącach 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wojasa wyniosły 161,8 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Sprzedaż detaliczna spadła o 0,5 proc. r/r, sprzedaż hurtowa wzrosła o 22 proc. r/r, a sprzedaż materiałów i półproduktów do kooperantów wzrosła o 6,9 proc. r/r. Udział sprzedaży detalicznej w sprzedaży ogółem po 9 miesiącach 2017 wyniósł 84,1 proc. vs 85,9 proc. po 9 miesiącach 2016 r.
Wojas rozwija detaliczną sieć sprzedaży za granicą uznając to za strategiczny cel długookresowy.
Sprzedaż detaliczna Wojasa realizowana jest przez własną sieć sprzedaży w Polsce, Słowacji, Czechach, Białorusi i w Rumunii.