PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ponad 36 mln zł straty TXM za 2017 rok

Autor: dlahandlu.pl 19 kwietnia 2018 10:40

Skonsolidowane przychody TXM S.A. za 2017 rok wyniosły 386,5 mln zł wobec 377,8 mln zł w 2016 rok. Spółka odnotowała 36,62 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 13 mln zł zysku rok wcześniej.

Jak podała spółka w raporcie, na wynik wpływ miało m.in.: zwiększenie powierzchni sieci (o 6 proc. rdr) przy jednoczesnym spadku liczby sklepów (-4 sklepy netto), wzrost sprzedaży online, wycofanie się z rynku czeskiego, a także wzrost sprzedaży usług.

W minionym roku TXM zwiększył się udział sprzedaży zagranicznej - w Rumunii (wzrost o 110 proc. rdr) oraz na Słowacji (25 proc.), spadła jednak sprzedaż na rynku czeskim, i to aż o 77 proc. wobec czego spółka wycofała z tego rynku się w maju ub.r.

Przeczytaj także:

Nowy zarząd spółki rozpoczął w IV kwartale szereg inicjatyw, które mają skierować Spółkę na ścieżkę ponownego wzrostu i trwałej rentowności.

- Wspólnie zainicjowaliśmy działania, które – w co mocno wierzymy – będą lekiem na problemy, z którymi w 2017 r. borykała się spółka. Mamy konkretny plan oraz zidentyfikowane obszary do poprawy. Pracujemy nad jakością asortymentu, sprawnością operacyjną oraz komunikacją z dotychczasowymi, jak i nowymi klientami. Dużo uwagi poświęcamy też na dostosowanie kosztów funkcjonowania sieci do poziomu realizowanej sprzedaży. Te starania przełożą się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepów, a w konsekwencji doprowadzą do rentowności Spółki – mówi Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM.

Jednym z głównych powodów pogorszenia wyników był trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem klasy ERP, który miał miejsce w I i II kwartale ubiegłego roku. Spowodowało to istotne zaburzenia w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowania sklepów. Obecnie system działa już poprawnie, umożliwiając implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu.

Do kłopotów z wdrożeniem systemu dołożyła się niska atrakcyjność oferty oraz nieoptymalne zatowarowanie pomiędzy poszczególnymi formatami sklepów. Wymusiło to pogłębione wyprzedaże towaru w III kwartale, co jeszcze bardziej pogorszyło wynik. 

- Poprawiający się cykl rotacji zapasów obrazuje, iż zarządzanie nimi jest konsekwentnie poprawiane. Jednocześnie wprowadzamy i intensyfikujemy procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz precyzyjne i skuteczne planowanie cyklu życia produktu - mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,2 tys. m2 i była o 3% większa niż na koniec marca 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, w Rumunii i na Słowacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7704

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    17,72

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.