Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prada podwaja zysk netto w pierwszym półroczu

Włoska grupa Prada podwoiła swój zysk za pierwsze półrocze do 188 mln euro dzięki skokowi sprzedaży w Europie i USA, który zrównoważył spowolnienie w Chinach, spowodowane pandemią koronawirusa.
Reklama

Według komunikatu prasowego opublikowanego w czwartek, sprzedaż wytwórni wzrosła do 1,9 miliarda euro, czyli o 22% przy stałych kursach wymiany. Prada podkreśliła "doskonałe wyniki wszystkich kategorii produktowych": sprzedaż galanterii skórzanej wzrosła o 18%, konfekcji odzieżowej o 32%, a obuwia o 39%. 

Sprzedaż detaliczna wyniosła w pierwszym półroczu 1,67 miliarda euro, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r. i o 38% w porównaniu z 2019 r., co pomogło „oferując nowe i kultowe produkty”. Nawet jeśli „wyniki w lipcu pozostają bardzo pozytywne”, „międzynarodowy krajobraz polityczny i gospodarczy jest zdecydowanie niepewny i skłania nas do ostrożności”, ostrzegł Patrizio Bertelli. Powiedział jednak, że jest „pewny”, że Prada osiągnie swoje „średnioterminowe cele finansowe i operacyjne”.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż detaliczna spadła o 7% do 590 mln euro. Powodem tak dużego spadku jest zamknięcie 30% sklepów Prada w Chinach.

Sprzedaż w Europie wzrosła o 89% do 486 milionów euro, dzięki ożywieniu w turystyce międzynarodowej od drugiego kwartału.

Na rynku amerykańskim sprzedaż wyniosła 360 mln euro, co stanowi wzrost o 41% w porównaniu do 2021 r. i 116% w porównaniu z 2019 r. przed pandemią. Sprzedaż w Japonii wzrosła o 28% do 161 mln EUR, a sprzedaż na Bliskim Wschodzie wzrosła o 24% do 80 mln EUR.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum