PARTNER PORTALU

PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej

Autor: dlahandlu.pl 24 lutego 2021 12:58

PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej Mimo niższej niż przed rokiem odwiedzalności liczba i wartość zawieranych transakcji rośnie. Fot. Shutterstock

Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych pokazują, że odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu od 15 do 21 lutego ustabilizowała się na poziomie 77 proc. ubiegłorocznej. Dzięki niezakłóconemu funkcjonowaniu obiektów handlowych ruch klientów rozłożył się na różne dni tygodnia i godziny, tak by wszyscy w bezpieczny sposób mogli zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze produkty. Mimo niższej niż przed rokiem odwiedzalności liczba i wartość zawieranych transakcji rośnie.

Analiza wskaźnika PRCH Daily Footfall Index wskazuje na stabilizację odwiedzalności w galeriach handlowych. W tygodniu 15-21 lutego br., w dni handlowe, kształtowała się ona na poziomie 77 proc. wartości analogicznego okresu ubiegłego roku. To wynik wyższy o 1 punkt procentowy od rezultatu z poprzedniego tygodnia i o 6 punktów procentowych niższy od odwiedzalności notowanej zaraz po otwarciu galerii po trzecim, 5-tygodniowym lockdownie. 

Jak wskazują dane, nieprzerwane działanie galerii handlowych jest dużo bezpieczniejsze niż okresowe zamykanie części sklepów, ponieważ pozwala na rozłożenie ruchu klientów w galeriach i nie generuje gwałtownych skoków odwiedzalności związanych z udostępnianiem ograniczonej części oferty obiektów handlowych. Stabilność i przewidywalność działania obiektów handlowych pozwala zaspokoić na bieżąco konieczne potrzeby, dzięki czemu kontrolowanie i zapewnienie dystansu społecznego, o który nieustannie apelują przedstawiciele branży, jest łatwiejsze.

Zgromadzone dane pokazują różnice w odwiedzalności bardzo dużych i średnich obiektów handlowych. Galerie o największej powierzchni, przekraczającej 60 tys. mkw. GLA odnotowały odwiedzalność o ok. 30 proc. niższą niż w roku ubiegłym. Większą popularnością cieszyły się centra o średniej wielkości (20-40 tys. mkw. GLA), które zanotowały odwiedzalność na poziomie ok. 80 proc. Wyniki odwiedzalności nie rozkładają się również równomiernie na terenie całego kraju. Zdecydowanie w najlepszej sytuacji znajdują się obiekty położone w południowej części Polski.

Mimo niższej niż w roku ubiegłym odwiedzalności centrów handlowych, dane od dostawców terminali płatniczych i banków wskazują na dużą liczbę i wyższą wartość płatności dokonywanych bezgotówkowo. Jest to w części efekt realizacji odroczonych potrzeb zakupowych oraz zmiany nawyków konsumentów w związku z pandemią COVID-19. Zamiast rodzinnych spacerów klienci wybierają zakupy w pojedynkę, z wcześniej przygotowaną listą najpotrzebniejszych rzeczy, dlatego wizyty w obiektach są krótsze, bardziej celowe i kończą się dokonaniem zakupu. Handlowcy mają nadzieję, że tych zakupów będzie w najbliższym czasie jeszcze więcej w związku z ociepleniem pogody i nowymi sezonowymi potrzebami, jak np. wymiana części garderoby z zimowej na wiosenną.

Kluczową kwestią dla poprawy sytuacji finansowej całej branży jest stabilne, nieprzerwane funkcjonowanie w warunkach reżimu sanitarnego, włączenie pominiętych przedsiębiorstw do tarcz pomocowych, czy uporządkowanie obowiązujących regulacji prawnych np. usunięcie ustawowej abolicji czynszowej (art. 15ze), które często zamiast pomagać, generują straty i mnóstwo problemów operacyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,75

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.