Prezes CCC: Pandemia przeniosła sektor e-commerce o trzy lata w przyszłość

Autor: PAP Biznes 3 lipca 2020 14:23

Prezes CCC: Pandemia przeniosła sektor e-commerce o trzy lata w przyszłość Według wstępnych szacunków eobuwie miało w drugim kwartale 532 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o ponad 50 proc. rdr. Fot. materiały prasowe

Grupa CCC chce, by eobuwie. pl wykorzystało szanse rynkowe wynikające ze wzrostu zainteresowania sprzedażą internetową i zwiększyło udziały w rynku - poinformował PAP Biznes Marcin Czyczerski, prezes CCC. Grupa czuje się dobrze przygotowana do drugiego półrocza, ryzykiem pozostaje koronawirus.

- Realizujemy swoje plany, ale wykorzystujemy też szanse rynkowe, które się pojawiają. W ostatnich miesiącach e-commerce przeniósł się w czasie o trzy lata do przyszłości i tę szansę trzeba wykorzystać - powiedział PAP Biznes Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Prezes CCC ocenia, że wykreowana przez COVID zmiana zachowań konsumenckich w kierunku e-commerce stwarza potencjał dla eobuwie na przyspieszenie rentownego wzrostu i istotne zwiększenie udziałów w bardzo szybko rosnącym rynku. Grupa planuje kontynuować analizy i prace dotyczące pozyskania na poziomie eobuwie kapitału, który ma umożliwić pełne wykorzystanie nowo powstałych szans rynkowych.

- W poprzednich latach zainwestowaliśmy sporo w e-commerce, w tym technologię i zdolności logistyczne. W krótkim terminie to wystarczy, ale musimy patrzeć, jakie mogą być możliwości w kolejnych latach, jak przeskalować rosnący kanał sprzedaży, by zwiększać udziały rynkowe i wartość firmy - powiedział prezes CCC.

- Skalowanie e-commerce odbywa się przez bazę klientów, zdolności logistyczne i poziom dostępnego towaru - dodał.

Według wstępnych szacunków eobuwie miało w drugim kwartale 532 mln zł przychodów (wzrost o ponad 50 proc. rdr), na co wpłynęła wysoka liczba zamówień – łącznie ok. 2,8 mln (w tym 64 proc. z urządzeń mobilnych). Przychody e-sklepu z odzieżą premium Modivo wyniosły 49 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży eobuwie wzrosła o 2,8 p.p. rdr do 46,6 proc. EBITDA wzrosła do 65 mln zł z 16 mln zł rok wcześniej.

- Eobuwie pozytywnie zaskoczyło. Wynik okazał się być niespodzianką, choć zapowiadaliśmy, żeby nie oceniać potencjału rentowności spółki po wynikach 2019 roku i żeby traktować je, zwłaszcza w drugim kwartale 2019, jako one-off. Spółka zwiększyła w II kwartale tego roku sprzedaż o 51 proc., przy wysokiej bazie, zwłaszcza maj i czerwiec wyglądały świetnie. Pozytywnie zaskoczył istotny wzrost marżowości na każdym poziomie wyników i czterokrotny wzrost EBITDA. To pozytywny sygnał - powiedział Czyczerski.

Prezes CCC, pytany, czy eobuwie szybciej osiągnie zakładane w strategii na 2022 r. ok. 3 mld zł przychodów, odpowiedział: "Otwierają się nowe szanse, które chcemy wykorzystać, ale podtrzymujemy ambicje wyrażone w strategii".

Według wstępnych szacunków cała grupa CCC zakończyła drugi kwartał przychodami na poziomie blisko 1,3 mld zł, co oznacza spadek o 21 proc. rdr. To efekt pandemii oraz czasowego zamknięcia sklepów stacjonarnych. Kanał e-commerce odnotował w drugim kwartale 79-proc. wzrost przychodów rdr, do 626 mln zł.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6572
Ilość aktualnych ofert: 440020

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,86

  • Śr

    4,23

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.