Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes Gino Rossi: Chcemy skupić się na segmencie obuwia i galanterii

Gino Rossi zakłada, że dzięki sprzedaży Simple Creative Products ograniczy zadłużenie i uwolni środki do zasilania kapitału obrotowego. Chce się skupić na segmencie obuwia i galanterii skórzanej - poinformował we wtorek prezes Gino Rossi Tomasz Malicki.
Reklama

W poniedziałek wieczorem spółka poinformowała o otrzymaniu od Monnari Trade wstępnej niewiążącej oferty zakupu spółki odzieżowej Simple Creative Products.
 
- Dzięki sprzedaży odzieżowej "nogi" biznesu ograniczymy zadłużenie i uwolnimy środki potrzebne nam do zasilania kapitału obrotowego niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi. Koncentrujemy się na działalności, z której wyrośliśmy jako spółka i w której strategicznie upatrujemy największych szans dalszego wzrostu, tj. na segmencie obuwia i galanterii skórzanej - formuła funkcjonowania Simple w grupie Gino Rossi wyczerpała się w obecnym otoczeniu rynkowym - poinformował w przesłanym do mediów komentarzu prezes Gino Rossi Tomasz Malicki.
 
- Przy tej skali działalności trudno dopatrywać się synergii między tymi dwiema markami – jestem przekonany, że oddzielnie obie firmy będą się dalej rozwijać z korzyścią dla swoich akcjonariuszy. Simple ma silną, rozpoznawalną markę, dobrze dopracowane koncepcyjnie i wzorniczo kolekcje oraz bardzo dobrze rozwinięty eCommerce, który jest bardzo ważnym aktywem firmy, mając na uwadze zbliżający się efekt ograniczenia handlu w niedziele - dodał.
 
Malicki poinformował, że w związku z planowaną sprzedażą Simple CP grupa przeprowadzi rewizję strategii, którą przedstawi po zamknięciu transakcji.
 
- Nie przewidujemy "rewolucji" w dotychczasowych planach rozwoju segmentu obuwniczo-galanteryjnego: strategia będzie zakładała dalszy rozwój i wzrost poprzez koncentrację działań na marce Gino Rossi - powiedział Malicki.
 
Monnari podało w poniedziałek w komunikacie, że warunki złożonej oferty obejmują m.in wartość udziałów Simple określoną w przedziale od 46 mln zł do 50,5 mln zł przy założeniu zerowego poziomu zadłużenia i gotówki, która stanowić będzie podstawę do określenia ostatecznej proponowanej ceny za Simple oraz że ostateczna proponowana cena zostanie ustalona po badaniu due diligence. Monnari oczekuje, że do 23 lutego 2018 r. Gino Rossi udzieli spółce zgody na wyłączność w negocjacjach.
 
Simple Creative Products prowadzi sprzedaż odzieży damskiej. Sieć Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce. Sprzedaż prowadzona jest także w sklepie internetowym.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum