PARTNER PORTALU

Prezes Top Secret: Na razie nie widzimy wpływu zakazu handlu w niedziele na sprzedaż

Autor: PAP Biznes 22 maja 2018 10:54

Sieć modowa Top Secret planuje zwiększyć w tym roku powierzchnię handlową w Polsce o 8 proc. rdr – poinformowali przedstawiciele grupy Redan na wtorkowej konferencji. Jak mówi prezes Top Secret Grzegorz Lipnicki, obecnie spółka nie widzi bezpośredniego wpływu zakazu handlu w niedziele na spadek sprzedaży ani przenoszenia się sprzedaży na inne dni.

"W całym roku planujemy zwiększyć w Polsce powierzchnię handlową o około 2,5 tys. m kw., czyli o około 8 proc. Zamierzamy doprowadzić sieć do ok. 30,5 tys. m kw. na koniec roku” - powiedział prezes Top Secret Grzegorz Lipnicki. "Na kolejne lata zakładamy rozwój w tempie od 2 do 3,5 tys. m kw. rocznie” - dodał.
 
W ciągu pierwszego kwartału 2018 roku powierzchnia sklepów Top Secret w Polsce zwiększyła się o 3 proc. Na koniec marca sieć Top Secret w Polsce liczyła 189 placówek. W I kwartale sprzedaż LFL w sklepach Top Secret w Polsce wzrosła o 10 proc. rdr, a marża wzrosła o 4,1 p.p.
 
Spółka tłumaczy, że źródłem wzrostu sprzedaży w Polsce oraz marży były głównie zmiany asortymentowe, w tym m.in. większy rdr udział sprzedaży towarów z nowej kolekcji wiosennej, a zmniejszenie udziału towarów z poprzednich sezonów.
 
Sprzedaż Top Secret spadła w I kwartale 2018 roku o 1,5 proc. rdr do 50,3 mln zł. Marża handlowa wzrosła do 44,2 proc. z 39,5 proc. w I kwartale rok wcześniej. Strata przed opodatkowaniem była mniejsza o ok. 1,6 mln zł rdr i wyniosła 2 mln zł.
 
Wynik na sprzedaży Top Secret wyniósł minus 2,6 mln zł wobec 3,2 mln zł straty rok wcześniej. W Polsce sieć wygenerowała wynik wyższy o 2 mln zł.
 
"Zakładamy, że kolejne kwartały w związku z poprawą marżowości będą pokazywały wzrosty wyników” - powiedział prezes Lipnicki.
 
Wskazał, że w kwietniu w sklepach Top Secret w Polsce marża handlowa wzrosła o 7 p.p.
"Wysoka temperatura w kwietniu spowodowała zainteresowanie klientów nowymi produktami, z oferty letniej. Spowodowało to zmniejszenie średniej ceny kupowanych produktów, ale i wzrost marży. Sprzedaliśmy nie tyle, ile chcieliśmy, ale na zdecydowanie wyższej marży” - powiedział prezes Top Secret.
 
W kwietniu 4 z 5 niedziel były niehandlowe. "W pojedynczym miesiącu nie widzimy dyskontowania braku handlu w niedziele na inne dni. Gdy się analizuje marzec i kwiecień, to wyniki są porównywalne, czyli na tę chwilę nie widzimy bezpośredniego wpływu na spadek sprzedaży ani przenoszenia się sprzedaży na inne dni. Zobaczymy jak będzie w następnych miesiącach” - powiedział Grzegorz Lipnicki.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9600

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.