PARTNER PORTALU

Prezes TXM: Po przywróceniu rentowności będziemy kontynuować ekspansję

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2018 14:03

Prezes TXM: Po przywróceniu rentowności będziemy kontynuować ekspansję Na zdj. Marcin Gregorowicz, prezes TXM

- W ostatnich latach zmieniło się rozumienie pojęcia „dyskont”. Wpływ na to miały przede wszystkim dwie wiodące sieci dyskontów spożywczych, które stale poprawiały jakość swoich produktów i wygląd samych sklepów. W efekcie zakupy w dyskontach robią także zamożniejsi Polacy. Podobnie jest z dyskontami odzieżowymi - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Marcin Gregorowicz, prezes TXM S.A.

Pod koniec ubiegłego roku TXM miało kłopoty… Jednak ostatnie wyniki pokazują, że spółka poprawiła sprzedaż. Jakie działania miały na to decydujący wpływ?

Marcin Gregorowicz, prezes TXM S.A.: Po ukonstytuowaniu nowego Zarządu na początku IV kwartału 2017 r. wspólnie zidentyfikowaliśmy wszystkie czynniki, które miały wpływ na kłopoty TXM w ubiegłym roku. W odpowiedzi na nie stworzyliśmy plan naprawczy, którego fundamentami były trzy strategiczne cele: poprawa sprzedaży z mkw., poprawa marży oraz optymalizacja kosztów działania sieci. Szereg działań, które przeprowadziliśmy w ciągu ostatnich 7 miesięcy pomógł nam poprawić się w każdym z tych obszarów. Wciąż jednak widzimy spory potencjał do dalszych postępów.

Spółka wciąż notuje dużą stratę netto. W jaki sposób chcecie Państwo ją niwelować?

Działania naprawcze, których się podjęliśmy, nie mogły przynieść natychmiastowych, spektakularnych efektów. To złożony i żmudny proces, na którego rezultaty trzeba cierpliwie poczekać. Nasz biznes charakteryzuje się też pewną inercją. Na stratę netto, którą zanotowaliśmy w I kwartale br., wpływ miały jeszcze problemy z ubiegłego roku. Nie można również zapominać o sezonowości branży w której działamy. Wierzymy, że kolejne okresy przyniosą poprawę naszych wyników, dzięki coraz bardziej widocznym efektom naszej pracy w ostatnich miesiącach.

Jak na kłopoty spółki zareagowali akcjonariusze? Jak inwestorzy oceniają kondycję spółki?

Główni akcjonariusze TXM wierzą w nasz plan na przywrócenie Spółce rentowności. Mamy pełne poparcie z ich strony. Jednocześnie rozumieją, że na wymierne efekty trzeba poczekać. Liczę na to, że pozostali akcjonariusze również okażą nam zaufanie.

Jak ocenia Pan rynek dyskontów odzieżowych w Polsce? Jak zmienił się on na przestrzeni ostatnich kilku lat?

W ostatnich latach zdecydowanie zmieniło się rozumienie pojęcia „dyskont”. Wpływ na to miały przede wszystkim dwie wiodące sieci dyskontów spożywczych, które stale poprawiały jakość swoich produktów i wygląd samych sklepów W efekcie zakupy w dyskontach robią także zamożniejsi Polacy. Podobnie jest z dyskontami odzieżowymi. Zarówno TXM, jak i nasi konkurenci oferujemy coraz lepszy jakościowo asortyment, który nierzadko jest wyprodukowany z tego samego materiału i niemalże identycznie skrojony jak ubrania, które znajdziemy w sklepach popularnych marek odzieżowych. Oczekujemy, że znaczenie dyskontów w branży odzieżowej będzie stale rosnąć, szczególnie biorąc pod uwagę prognozy, według których wartość segmentu dyskontów odzieżowych ma się w Polsce podwoić do 2021 r. i osiągnąć 3,8 mld zł.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9269

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,15

  • Min

    6,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.