Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes TXM: W Nowy Rok wejdziemy ze zmotywowanym, kompetentnym zespołem

TXM historycznie zlokalizował swoje sklepy w mniejszych miastach i małych miejscowościach. To zapewne w takich ośrodkach będziemy się rozwijać - mówi Marcin Gregorowicz, prezes TXM. Mimo przejściowych kłopotów z zatowarowaniem, sieć z optymizmem patrzy w 2018 r. i deklaruje zamykanie w najbliższych miesiącach tylko nierentownych sklepów.
Reklama

Przychody ze sprzedaży towarów w internecie w listopadzie 2017 wzrosły o około 2 proc. w porównaniu do listopada 2016 r. Jak docelowo mają wyglądać proporcje kanałów online i offline?

Wierzę, że w ciągu trzech lat kanał sprzedaży internetowej będzie stanowił kilka procent sprzedaży ogółem. Do tego poziomu powinniśmy dojść w sposób naturalny, bez nadmiernie kosztownych działań promujących nasz sklep internetowy. Natomiast z całą pewnością mogę stwierdzić, że nasze sklepy stacjonarne nie staną się showroomami.

Rok  2017 zamykają Państwo z 400 sklepami na pokładzie, wiele z nich jest w parkach handlowych, pozostałe przy ulicy. Które z nich mają strategiczne znaczenie?

Nowoczesne retail parki, które znajdziemy w niemal każdej miejscowości zmieniają mapę handlową, co nie oznacza, że sklepy przy ulicach czy domach handlowych w starszym wydaniu całkowicie tracą na znaczeniu. Kluczem do podejmowania decyzji gdzie zostać i lokować inwestycje, a skąd się wycofywać, są klienci. To oni pomagają nam podejmować decyzje. Tam gdzie jest wzmożony ruch handlowy, tam TXM powinien mieć swoje sklepy.

Czy okres przedświąteczny pomoże rozładować nieprawidłowe zatowarowanie, do którego doszło w pierwszej połowie roku?

Największy nacisk na wyprzedaż tych produktów kładliśmy w lipcu i sierpniu. Działania były kontynuowane we wrześniu i październiku, nieco zwolniliśmy w listopadzie.

Grudzień byłby dobry do kontynuowania działań wyprzedażowych, ale bardziej skupiamy się na sprzedaży nowego, atrakcyjnego asortymentu.

TXM co 2 tygodnie wydaje gazetkę promocyjną, w grudniu gazetek jest więcej i są one dystrybuowane w zmodyfikowany sposób. Tradycyjnie trafiamy z ulotkami do mieszkań, a część środków przeznaczyliśmy na dystrybucje w czasopismach kobiecych. Towary promocyjne wchodzą  do naszych sklepów w trzech falach, co pomaga utrzymać zainteresowanie naszym asortymentem.

Za Wami trudne miesiące, sporo przetasowań na najwyższych stanowiskach…

To prawda. Dwie z trzech osób w zarządzie są w spółce dopiero od września. Ponadto w ostatnich miesiącach, czy nawet tygodniach zatrudniliśmy m. in. nową dyrektor marketingu oraz dyrektor zakupów. Zamknęliśmy kwestię obsadzenia kluczowych stanowisk w TXM - liczymy, że w Nowy Rok wejdziemy ze zmotywowanym, kompetentnym zespołem.

Więcej na propertynews.pl

 

 

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum