Primark liczy na świąteczny cud

Autor: dlahandlu.pl 7 grudnia 2020 10:01

Primark liczy na świąteczny cud Na zdj. Primark w Galerii Młociny, Fot. materiały prasowe

Primark liczy na „fenomenalne” święta Bożego Narodzenia. Sieć modowa szacuje, że straciła 430 mln funtów w wyniku koronakryzysu i ma nadzieję, że do końca roku uda jej się odzyskać większość tej kwoty.

430 mln funtów to całkowita strata oszacowana przez spółkę macierzystą, Associated British Foods, po drugiej fali zamknięć sklepów tej jesieni. Wcześniej grupa modowa zakładała stratę sprzedaży w wysokości 375 mln funtów.

Mimo to spółka oczekuje, że cały rok finansowy 2020/21 zakończy zarówno wzrostem zysków, jak i dochodów. W ubiegłym roku, który zakończył się 12 września, Primark osiągnął zysk w wysokości 362 milionów funtów, pomimo lockdownu i braku sprzedaży detalicznej w e-commerce.

Po drugiej fali sieć szybko podnosi poprzeczkę - zauważa John Bason, szef finansów w AB Foods.
- Sprzedaż jest już „fenomenalna” na głównych rynkach w Irlandii, Anglii, Francji i Belgii, gdzie sklepy otworzyły swoje drzwi ponownie w zeszłym tygodniu. Przez dwa dni z rzędu placówki na rodzimym rynku w Irlandii biją swoje dzienne rekordy od ponownego otwarcia - powiedział Bason w rozmowie z agencją Reuters.

 

 

 


 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6846

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.