Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Primark liczy na świąteczny cud

Primark liczy na „fenomenalne” święta Bożego Narodzenia. Sieć modowa szacuje, że straciła 430 mln funtów w wyniku koronakryzysu i ma nadzieję, że do końca roku uda jej się odzyskać większość tej kwoty.
Reklama

430 mln funtów to całkowita strata oszacowana przez spółkę macierzystą, Associated British Foods, po drugiej fali zamknięć sklepów tej jesieni. Wcześniej grupa modowa zakładała stratę sprzedaży w wysokości 375 mln funtów.

Mimo to spółka oczekuje, że cały rok finansowy 2020/21 zakończy zarówno wzrostem zysków, jak i dochodów. W ubiegłym roku, który zakończył się 12 września, Primark osiągnął zysk w wysokości 362 milionów funtów, pomimo lockdownu i braku sprzedaży detalicznej w e-commerce.

Po drugiej fali sieć szybko podnosi poprzeczkę - zauważa John Bason, szef finansów w AB Foods.
- Sprzedaż jest już „fenomenalna” na głównych rynkach w Irlandii, Anglii, Francji i Belgii, gdzie sklepy otworzyły swoje drzwi ponownie w zeszłym tygodniu. Przez dwa dni z rzędu placówki na rodzimym rynku w Irlandii biją swoje dzienne rekordy od ponownego otwarcia - powiedział Bason w rozmowie z agencją Reuters.

 

 

 


 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum