PARTNER PORTALU

Primark: Straciliśmy na zamknięciu sklepów 1,1 mld funtów

Property News 26 lutego 2021 11:32

Zamknięcie centrów handlowych w całej Europie odbiło się na wynikach małych i dużych sieci handlowych, w tym branży modowej. - Szacujemy, że utrata sprzedaży w okresach zamknięć sklepów tylko w pierwszym półroczu roku finansowego wynosi 1,1 mld funtów - podaje właściciel sieci Primark.

"Kiedy sklepy były otwarte, popyt był silny, a handel zachęcający - biorąc pod uwagę okoliczności. Spodziewamy się, że sprzedaż Primark w pierwszej połowie wyniesie około 2,2 mld funtów, a skorygowany zysk operacyjny nieznacznie przekroczy próg rentowności" - podała firma Associated British Foods (AB Foods), do której należy Primark, podsumowując słabsze wyniki 2020 i prognozując wyniki kolejnych miesięcy.

Szacuje się, że sprzedaż Primark w półroczu wyniesie około 2,2 miliarda funtów, w porównaniu do 3,7 miliarda funtów w pierwszej połowie ostatniego roku finansowego.

Firma wdrożyła plany operacyjne, które pozwoliły zarządzać konsekwencjami zamknięć. W rezultacie koszty ogólne zostały częściowo złagodzone, a koszty operacyjne zamkniętych sklepów zminimalizowano o około 25 proc.

Jak podaje AB Foods, grupa z niecierpliwością czeka na ponowne otwarcie salonów Primark.

"Na dzień dzisiejszy znamy prawdopodobne daty ponownego otwarcia 233 sklepów" - informuje spółka zaznaczając, że 77 sklepów już otworzyło podwoje. - W efekcie do 26 kwietnia 83 proc. naszej powierzchni handlowej powinno znów generować sprzedaż" - dodaje.

Całość na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,80

  • Śr

    1,86

  • Min

    1,57

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.