Przekształcają się w parki handlowe. Są efekty

Nowe Bielawy w Toruniu przyciągają coraz więcej klientów
Tylko w czerwcu 2023 r. w stosunku do czerwca 2022 r. Nowe Bielawy zanotowały wzrost footfallu aż o 54%. To najlepszy wynik od kilku lat, wielokrotnie przewyższający średnie wskaźniki odwiedzalności, jakie obserwuje się na rynku. Także pierwsze dane z lipca sugerują, że ten trend się utrzymuje.

Czytaj więcej
Szczęśliwa siódemka Higasy. Wysyp parków handlowych– Wzrost footfallu to z jednej strony efekt rynkowej nowości, z drugiej, zasługa doskonale skrojonego pod lokalny rynek tenant-mixu obu parków, w których można znaleźć dziś wyłącznie popularne i profootfallowe marki, na które czekali klienci – mówi Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.
– Wśród nich są dwie sieci EDLP – Action i TEDi, działający w nowym koncepcie handlowym Sinsay, jak również pierwszy w Toruniu sklep sieci NEONET, sklep dla zwierząt Maxi Zoo oraz salon Komfort. To zróżnicowana oferta, która zaspokaja szerokie potrzeby komercyjne – od zakupów odzieżowych, przez home, po elektronikę – wylicza.
Powstają kolejne parki handlowe
Obserwowane w Toruniu wyniki, zachęcają inwestora do kolejnych, podobnych realizacji w pozostałych centrach z portfolio. W Nowej Górnej w Łodzi ruszyła właśnie rozbudowa istniejącego tam obiektu. Model inwestycji jest ten sam co w Toruniu. W bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego od lat centrum handlowego powstaje wolnostojący, komfortowy park handlowy, który pomieści 4 sklepy wielkopowierzchniowe: Sinsay, KiK, Maxi Zoo oraz salon popularnej sieci non-food.
– Analogicznie jak w Toruniu, w Łodzi również przekształcamy centrum handlowe w kompleks convenience, dający kupującym jeszcze więcej możliwości zakupowych. Co więcej, w przyszłym roku uruchomimy go z kompletem najemców. Park w momencie ogłaszania inwestycji, tak jak obiekty w Toruniu, był już w 100% skomercjalizowany – mówi Karolina Nitowska.