Przychody grupy LPP ze sprzedaży internetowej w trzecim kwartale 2020/21 wzrosły rdr o 86,2 proc.

Autor: PAP Biznes 21 grudnia 2020 10:02

Przychody grupy LPP ze sprzedaży internetowej w trzecim kwartale 2020/21 wzrosły rdr o 86,2 proc. LPP zwiększyło przychody, fot. mat.pras.

Przychody grupy LPP w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/21 wyniosły 2,445 mld zł wobec 2,332 mld zł przed rokiem. Przychody ze sprzedaży porównywalnej LFL (w walutach lokalnych) zmalały o 8,3 proc. Spółka podała, że spadek był konsekwencją pandemii koronawirusa i zmian preferencji miejsc zakupowych klientów, którzy mimo otwartych sklepów stacjonarnych częściej wybierali kanał internetowy. Grupa odnotowała 301 mln zł zysku netto. Rok wcześniej skonsolidowany zysk operacyjny Grupy LPP sięgnął 335,3 mln zł, a zysk netto 236,4 mln zł.

EBITDA grupy w trzecim kwartale wyniosła 563 mln zł wobec 581 mln zł rok wcześniej.

W trzecim kwartale grupa zanotowała wzrosty sprzedaży rdr we wszystkich krajach, w których działa, z wyjątkiem Polski, Czech, Wielkiej Brytanii i krajów Bliskiego Wschodu. Największe nominalnie wzrosty sprzedaży grupa osiągnęła w Rumunii, Rosji i na Ukrainie. Z kolei największe procentowe dynamiki wystąpiły w Finlandii, Serbii, Słowenii oraz Bośni i Hercegowinie.

Przychody ze sprzedaży internetowej w trzecim kwartale 2020/21 wzrosły rdr o 86,2 proc., do 446 mln zł. Sprzedaż online stanowiła w tym okresie 18,2 proc. całościowej sprzedaży grupy kapitałowej. Największe nominalnie przychody online oprócz Polski grupa uzyskała z Rumunii, Rosji, Niemiec, Ukrainy i Czech.

LPP podało, że w trzecim kwartale wysokie wzrosty przychodów zanotowała marka Sinsay. W marce Reserved nastąpiła stabilizacja przychodów, natomiast w Cropp i House zanotowano jednocyfrowe spadki. Marka Mohito, oferująca najbardziej formalną odzież ze wszystkich marek LPP, zanotowała największe spadki rdr.

Marża brutto na sprzedaży grupy LPP na koniec trzeciego kwartału 2020/21 spadła do 56,6 proc. z 58,8 proc. rok wcześniej, marża EBITDA zmniejszyła się do 23,0 proc. wobec 24,9 proc. rok wcześniej, marża operacyjna sięgnęła 12,3 proc. (14,4 proc. przed rokiem), a marża zysku netto nie zmieniła się i wyniosła 10,1 proc.

Narastająco po dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2020/21 (rozpoczętego 1 lutego) grupa LPP ma 5,753 mld zł przychodów, 888,6 mln zł wyniku EBITDA, 73 mln zł zysku operacyjnego oraz 145,7 mln zł straty netto.

Z kolei po dziewięciu miesiącach marża brutto na sprzedaży spadła do 51,5 proc. z 54,3 proc. przed rokiem, marża EBITDA skurczyła się do 15,4 proc. z 20,1 proc. rok wcześniej, marża operacyjna sięga 1,3 proc. (9 proc. przed rokiem), a marża netto jest ujemna i wynosi -2,5 proc. wobec 4,5 proc. dodatniej marży netto w tym samym okresie przed rokiem.

Na koniec trzeciego kwartału 2020/21 grupa LPP posiadała 2,055 mld zł gotówki, a po odjęciu zadłużenia 1,1 mld zł gotówki netto (według MSR17), w porównaniu do 542 mln zł rok wcześniej.

W trzecim kwartale wydatki inwestycyjne grupy LPP wyniosły 179,2 mln zł i były o 27 proc. mniejsze rdr. Mniejsze nakłady związane były z redukcją inwestycji 2 rozwój sieci sprzedaży oraz przesunięcie w czasie inwestycji logistycznych. Decyzje te podyktowane były sytuacją pandemiczną.


  • Bugaj 2020-12-30 11:42:30

    Nie dziwie się, sam przerzuciłem się podczas pandemii na zakupy w Reserved przez internet, pewnie tak wiele osób zrobiło.

  • Matus 2020-12-28 11:18:54

    szybko im rośnie sprzedaż internetowa, dobrze, że zainwestowali w rozwój e-commerce przed pandemią, dzięki temu przeszli przez kryzys

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5750
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.